Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000

Karol Biela
Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000
Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000
Po dwóch latach startów Fordem Fiestą S2000 Michał Sołowow z Maciejem Baranem zdecydowali się powrócić do rajdowego Peugeota 207.
Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000
Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000

Już niedługo, bo w dniach 19-22 kwietnia w okolicach Brescii we Włoszech odbędzie się 36. Rajd Mille Miglia będący drugą eliminacją Rajdowych Mistrzostw Europy 2012.

Kielecko-krakowski duet w składzie Michał Sołowow i Maciek Baran wystąpią na krętych asfaltowych trasach nowym samochodem. Po dwóch latach startów zespół powraca do francuskiego Peugeota 207, którym dwukrotnie wywalczył tytuł rajdowych wicemistrzów Europy. - To była najlepsza opcja. Auto znacząco różni się od tego, którym startowaliśmy w 2008 i 2009 roku – wyjaśnia szef zespołu, Krzysztof Oborski.

Kolejną nowością jest zmiana oficjalnej nazwy zespołu, w której pojawił się koncern Synthos – jeden z największych na świecie producentów kauczuku.

Peugeot 207 S2000 Evolution 2012 został zbudowana od podstaw w kieleckiej „stajni” rajdowej przy ulicy Ściegiennego w rekordowym tempie. - Samochód jest zupełnie nowy. Został zbudowany, dzięki znakomitej pracy naszych mechaników, którzy w tydzień zmontowali auto od podstaw. W większości przypadków trwa to około miesiaca – dodaje Krzysztof Oborski. Pierwsze testowe kilometry nowa „207-ka” pokonała na torze w Miedzianej Górze, koło Kielc.

Najnowsza ewolucja francuskiej rajdówki jest szersza o 2 centymetry od poprzednika, posiada m.in. zmodyfikowane nadwozie (m.in. przeprojektowano zderzaki), silnik z nowym oprogramowaniem elektroniki, poprawiony układ wydechowy oraz nowy zestaw amortyzatorów.

Przy budowie samochodu, po 8 godzin dziennie, pracowało 5 mechaników. Malowanie karoserii trwało dwa dni. Potem zaczęła się żmudna praca, polegająca na złożeniu auta z elementów i części dostarczonych przez Peugeot Sport. W aucie zamontowano ponad 10 000 części oraz 1588 metrów kabli i przewodów elektrycznych.

W sezonie 2012 Synthos Cersanit Rally Team, wystąpi we wszystkich rundach mistrzostw Europy. - Mamy szansę na rywalizację z nowymi kierowcami i stawianie sobie kolejnych wyzwań, więc z tego korzystamy. Jesteśmy świadomi naszych możliwości i potencjału. Tegoroczne Mistrzostwa Europy będą bardzo ciekawe, zmienia się sposób punktowania - każda zgłoszona załoga będzie mogła o nie walczyć. Na poszczególnych rundach pojawią się zawodnicy, którzy do tej pory nie startowali w ME przez co konkurencja będzie mocniejsza i zapewni to dodatkowe emocje – podkreślił  Michał Sołowow.

Karol Biela
Fot. Synthos Cersanit Rally Team

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty