Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000

Karol Biela
Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000
Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000
Po dwóch latach startów Fordem Fiestą S2000 Michał Sołowow z Maciejem Baranem zdecydowali się powrócić do rajdowego Peugeota 207.
Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000
Sołowow i Baran przesiedli się do Peugeota 207 S2000

Już niedługo, bo w dniach 19-22 kwietnia w okolicach Brescii we Włoszech odbędzie się 36. Rajd Mille Miglia będący drugą eliminacją Rajdowych Mistrzostw Europy 2012.

Kielecko-krakowski duet w składzie Michał Sołowow i Maciek Baran wystąpią na krętych asfaltowych trasach nowym samochodem. Po dwóch latach startów zespół powraca do francuskiego Peugeota 207, którym dwukrotnie wywalczył tytuł rajdowych wicemistrzów Europy. - To była najlepsza opcja. Auto znacząco różni się od tego, którym startowaliśmy w 2008 i 2009 roku – wyjaśnia szef zespołu, Krzysztof Oborski.

Kolejną nowością jest zmiana oficjalnej nazwy zespołu, w której pojawił się koncern Synthos – jeden z największych na świecie producentów kauczuku.

Peugeot 207 S2000 Evolution 2012 został zbudowana od podstaw w kieleckiej „stajni” rajdowej przy ulicy Ściegiennego w rekordowym tempie. - Samochód jest zupełnie nowy. Został zbudowany, dzięki znakomitej pracy naszych mechaników, którzy w tydzień zmontowali auto od podstaw. W większości przypadków trwa to około miesiaca – dodaje Krzysztof Oborski. Pierwsze testowe kilometry nowa „207-ka” pokonała na torze w Miedzianej Górze, koło Kielc.

Najnowsza ewolucja francuskiej rajdówki jest szersza o 2 centymetry od poprzednika, posiada m.in. zmodyfikowane nadwozie (m.in. przeprojektowano zderzaki), silnik z nowym oprogramowaniem elektroniki, poprawiony układ wydechowy oraz nowy zestaw amortyzatorów.

Przy budowie samochodu, po 8 godzin dziennie, pracowało 5 mechaników. Malowanie karoserii trwało dwa dni. Potem zaczęła się żmudna praca, polegająca na złożeniu auta z elementów i części dostarczonych przez Peugeot Sport. W aucie zamontowano ponad 10 000 części oraz 1588 metrów kabli i przewodów elektrycznych.

W sezonie 2012 Synthos Cersanit Rally Team, wystąpi we wszystkich rundach mistrzostw Europy. - Mamy szansę na rywalizację z nowymi kierowcami i stawianie sobie kolejnych wyzwań, więc z tego korzystamy. Jesteśmy świadomi naszych możliwości i potencjału. Tegoroczne Mistrzostwa Europy będą bardzo ciekawe, zmienia się sposób punktowania - każda zgłoszona załoga będzie mogła o nie walczyć. Na poszczególnych rundach pojawią się zawodnicy, którzy do tej pory nie startowali w ME przez co konkurencja będzie mocniejsza i zapewni to dodatkowe emocje – podkreślił  Michał Sołowow.

Karol Biela
Fot. Synthos Cersanit Rally Team

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie