Sołowow i Baran podsumowują sezon 2012

Karol Biela
Sołowow i Baran podsumowują sezon 2012
Sołowow i Baran podsumowują sezon 2012
Zakończył się sezon w rajdowych Mistrzostwach Europy 2012. Kielecki kierowca Michał Sołowow i pilot Maciej Baran wywalczyli tytuł rajdowych Wicemistrzów Europy.
Sołowow i Baran podsumowują sezon 2012
Sołowow i Baran podsumowują sezon 2012

Michał Sołowow, największy świętokrzyski przedsiębiorca, jeden z najbogatszych Polaków i jednocześnie profesjonalny sportowiec wstępnie podsumował swoje starty w tym roku.

Michał Sołowow i Maciej Baran zostali rajdowymi Wicemistrzami Europy. Załoga Synthos Cersanit Rally Team nie wystartowała w ostatniej rundzie sezonu – rajdzie Du Valais rozgrywanym w miniony weekend w Szwajcarii. Kielecko-krakowski duet zapewnił sobie tytuł w czasie 69. Rajdu Polski, w którym zajęli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Zwycięzcami Rajdu Du Valais została szwajcarska załoga Laurent Reuche i Jean Deriaz na Peugeot 207 S2000.

Michał Sołowow startuje w Mistrzostwach Europy od 2004 roku. Do tej pory wraz z pilotem Maciejem Baran, kielecki kierowca trzy razy stawał na podium cyklu, zdobywając tytuły wicemistrzowskie w 2008, 2009 i 2012 roku. W klasyfikacji końcowej sezonu 2012 Polacy zdobyli 103 punkty. Mistrzem Europy został Fin Juho Hanninen.

Michał Sołowow tak podsumował mijający sezon: - To był bardzo dobry i ciekawy sezon. Początek się nie ułożył się dla nas zbyt pomyślnie. W zimowym rajdzie Janner w styczniu w Austrii, straciliśmy szansę na miejsce na podium po wizycie w zaspie. Na Mille Miglia we Włoszech pokonała nas awaria samochodu. Potem było lepiej. Z pewnością możemy być zadowoleni ze startu w Rajdzie Ypres. W 2011 roku finiszowaliśmy na trzecim miejscu, w tym sezonie na piątym. Było kilka nowych odcinków, jak zwykle mocna konkurencja i trudne warunki, a my mieliśmy naprawdę dobre tempo.

Do tej pory, żadnej polskiej załodze nie udało się ukończyć Ypres na tak wysokich pozycjach. W rajdzie Bosforu zaliczyliśmy małą "wpadkę", bo niezbyt dokładnie opisaliśmy trasę, stąd wynik trochę poniżej oczekiwań. Ale w sumie to też była niezła przygoda. Najbardziej jednak ucieszył nas wynik w Rajdzie Polski. Nie tylko dlatego, że wywalczyliśmy drugie miejsce w Europie, ale głównie z powodu dobrej i szybkiej jazdy. Tytułów zdobywanych w poprzednich latach, nie da się porównać z tegorocznym. Każdy sezon, a nawet rajd jest inny. W 2008 i 2009 walczyliśmy na innych trasach, startowali inni zawodnicy. W tym roku ekipa fabryczna Skody zdominowała wszystko. Żaden kierowca prywatny, dysponujący nawet najlepszym sprzętem, nie jest w stanie być konkurencyjnym dla zawodników fabrycznych. Oni są za kierownicą non stop, mają profesjonalne wsparcie , know-how i niezawodny sprzęt. Po raz kolejny się o tym przekonaliśmy. My po rajdzie wracamy do pracy, codziennych zajęć i obowiązków. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy kolejnego sukcesu, gdyby nie ciężka praca całego zespołu. Wszystkim bardzo dziękuję.

Przez większość sezonu startowaliśmy Peugeotem 207 S2000. Po informacjach jak uzyskaliśmy z Peugeot Sport, uznaliśmy, że to będzie mocna "broń". Pod względem osiągów, tegoroczna ewolucja, co prawda niewiele różniła się od samochodu z lat 2008-2009, ale zapowiadała się interesująco. W Rajdzie Polski przesiedliśmy się do Forda Fiesty RRC. Był to jednak zupełnie inny model, niż ten którym jeździliśmy w sezonie 2011. Znacznie lepiej dopracowany pod względem pracy zawieszenia, z inną elektroniką silnika, z lepszą skrzynią biegów. Fordem wystartujemy też w Rajdzie Barbórki Warszawskiej.

Pilot Maciek Baran dodał: - Sezon pełen przygód. Do tej pory, o wynikach w tak znaczącym stopniu nie decydowała pogoda. Janner, Mille Miglia, Chorwacja, Bosfor, Barum, Asturias – pogoda zmieniała się przed i w trakcie rajdu. Na każdym z tych rajdów, była loteria z doborem opon. Nie zawsze udawało się trafić idealnie z wyborem, ale zebrane przez lata doświadczenie pomagało wielokrotnie podejmować dobre decyzje. Cieszymy się ogromnie z wyniku, trzeci tytuł Wicemistrzowski w Europie to naprawdę wspaniała sprawa. 

KOŃCOWA PUNKTACJA MISTRZOSTW EUROPY:
1. Juno Hänninen (FIN) 203,
2. Michał Sołowow (POL) 103,
3. Jan Kopecky (CZE) 40,
4. Bruno Magalhaes (PRT) 39,
5. Giandomenico Basso (ITA) 39 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie