Solarna hybryda Toyoty

(ip)
W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy.Fot. Toyota
W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy.Fot. Toyota
Udostępnij:
Pod koniec roku zadebiutuje Toyota Prius Plug-in Hybrid, druga generacja jedynej hybrydy Toyoty ładowanej z gniazdka. W cenniku nowego modelu znajdą się panele fotowoltaiczne, które ograniczą zużycie paliwa o kolejne 10%.

W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy.

Panele słoneczne będą nie tylko wydłużały zasięg auta w trybie elektrycznym, ale także zasilą akcesoria, takie jak system multimedialny, nawigacja, klimatyzacja, elektryczne szyby czy światła. Koji Toyoshima, główny inżynier Priusa i Priusa Plug-in Hybrid, zapowiedział, że Toyota ma w planach wprowadzenie fotowoltaiki także do innych aut hybrydowych marki.

Filtr cząstek stałych. Wycinać czy nie?[/b][/b]

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w salonach pod koniec roku. W Japonii model otrzyma nazwę Prius PHV, a w Stanach Zjednoczonych Prius Prime. Auto zostało zaprezentowane na targach w Nowym Jorku w marcu. Jedyna hybryda ładowana z gniazdka w ofercie Toyoty będzie miał zasięg w trybie elektrycznym do 50 km. Auto będzie mogło rozpędzić się do 135 km/h bez uruchamiania silnika benzynowego. Średnie zużycie paliwa wyniesie 1,4 l/100 km, a emisja CO2 32 g/km. Dla porównania – standardowy Prius zużywa średnio 3,3 l/100 km paliwa i emituje 76 g/km dwutlenku węgla.

Nowy model został zbudowany na platformie TNGA, podobnie jak Prius i crossover C-HR. Oba Priusy łączy także nowa generacja napędu hybrydowego, który w Priusie Plug-in Hybrid rozbudowano o większe baterie i panel ładowania z zewnętrznego źródła. W przeciwieństwie do poprzednich modeli, nowe generacje Priusa i Priusa Plug-in Hybrid wyraźnie się różnią wyglądem – każdy otrzymał własny design.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie