W samochodach wyposażonych w klasyczny system antypoślizgowy, w trakcie poślizgu następuje regulacja pracy poszczególnych kół. W ekstremalnych warunkach system może utrudniać jazdę. Aby wyeliminować tę niedogodność technologia Snow Motion działa w trzech fazach, umożliwiając C5 ruszanie i skuteczną poruszanie się po oblodzonych lub zaśnieżonych drogach.
Pierwsza faza to rozpoznanie stylu jazdy kierowcy (przyspieszenie, kąt kół ) i analiza warunków zewnętrznych (kąt nachylenia drogi, przyczepność).
W drugiej fazie następuje wprowadzenie parametrów jazdy wybranych przez kierowcę, porównanie z rzeczywistymi warunkami nawierzchni i komputerowe obliczenie wartości zadanych, które są przekazywane do systemu kontrolnego silnika i układu hamulcowego,
Trzecia faza polega na kontroli i ocenie odchylenia między wartościami zadanymi i reakcją samochodu w celu dokonania korekty umożliwiającej optymalne dostosowanie parametrów jazdy wybranych przez kierowcę do rzeczywistej sytuacji.
Zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni Snow Motion umożliwia specjalny rozkład momentu na łuku między dwoma kołami pędnymi. To rozwiązanie pozwala na optymalne wykorzystanie przyczepności, aby osiągnąć jak najlepszą sterowność.
W przypadku dużych sił odśrodkowych i gdy samochód nie jest podsterowny, wartość zadanej, regulacyjnej prędkości przekazywanej do systemu kontrolnego silnika odpowiada prędkości wzorcowej koła zewnętrznego. Nie występuje gwałtowne "szarpnięcie" silnikiem jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnego antypoślizgowego.
Jeżeli samochód jest podsterowny, przy obliczaniu prędkości wzorcowej system uwzględnia stopniowo prędkość koła zewnętrznego, kontrolując podsterowność poprzez odpowiednie oddziaływanie na system kontrolny silnika.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?