
Za naciśnięciem przycisku nowy Smart Fortwo Cabrio zmienia się z zamkniętego samochodu dwumiejscowego w auto z dużym, odsuwanym płóciennym szyberdachem albo - gdy poszycie zostanie całkowicie opuszczone - w pełnoprawny kabriolet.
Miękki, automatycznie sterowany dach odsuwa się całkowicie w ciągu 12 s, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością. Dzięki kluczykowi z trzema przyciskami można go otwierać także zdalnie.
Zdejmowane słupki dachowe pozwalają w pełni cieszyć się przyjemnością z jazdy kabrioletem. Chowa się je w specjalnym schowku w tylnej klapie. Zmieści on również inne drobne przedmioty, na przykład kamizelkę odblaskową, apteczkę czy trójkąt ostrzegawczy.
Miękki dach „tritop” ma powierzchnię 1,8 m kw. - o 4% większą niż w poprzedniku. Zewnętrzne poszycie wykonano z odpornego na światło poliakrylu, a spód - z mieszanki poliestru i bawełny. Pomiędzy tymi dwiema warstwami znajduje się warstwa gumy. Dach ma grubość 20 mm. Z tyłu znajduje się podgrzewane szklane okno.
Początkowo nowy kabriolet będzie dostępny z dwoma nowoczesnymi, 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o mocy 52 kW/71 KM oraz 66 kW/90 KM. Oba współpracują ze zautomatyzowanymi przekładniami dwusprzęgłowymi; wkrótce do oferty dołączą także odmiany z 5-biegową skrzynią manualną.

Ceny modelu startują od 61 200 zł za odmianę z silnikiem o mocy 52 kW (71 KM) i dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną twinamic. Niebawem do oferty dołączy wersja ze skrzynią manualną. Za mocniejszy wariant trzeba zapłacić od 65 700 zł.
Poza trzema liniami wyposażenia - passion, prime oraz proxy - klienci mają do wyboru szeroki zakres wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, w tym nowości dodane przy okazji ostatniego liftingu, takie jak integracja smartfona z MirrorLink (standard w autach z zestawem multimedialnym) czy pakiet Urban Style (obejmuje czarne nadkola i obniżone zawieszenie). Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje dwie osłony przeciwsłoneczne, centralną konsolę ze szufladą i haczyki na ubrania na tylnej belce. Za dopłatą oferowany jest deflektor wiatru.
Dane techniczne nowego Smarta Fortwo Cabrio:
Smart Fortwo Cabrio | 71 KM | 90 KM |
Układ i liczba cylindrów | R3 | R3 |
Pojemność skok. (ccm) | 999 | 898 |
Moc maks. (kW/KM) | 52/71 | 66/90 |
przy obr./min | 6000 | 6200 |
Maks. moment obr. (Nm) | 91 | 135 |
przy obr./min | 2850 | 2500 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 4,3 | 4,2 |
Średnia emisja CO2 (g/km) | 99 | 97 |
Klasa efektywności | B | B |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 15,5 | 11,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 151 | 155 |
Ceny w Polsce z VAT od (PLN) | 61 200 | 65 700 |
Dane dotyczą wersji z przekładnią twinamic.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?