Słabo w osobowych

Opracował Ryszard Polit
Fot. Robert Kwiatek  W salonach nabywców - jak na lekarstwo.
Fot. Robert Kwiatek W salonach nabywców - jak na lekarstwo.
W październiku sprzedano w Polsce 19 801 nowych samochodów osobowych. To o 3,8% mniej niż przed miesiącem i o 38% mniej niż przed rokiem.

Jak podaje firma Samar, monitorująca nasz rynek, łącznie od początku roku sprzedano w naszym kraju 275 426 samochodów, czyli o 3,8% mniej niż rok temu.

 

Fot. Robert Kwiatek  W salonach nabywców - jak na lekarstwo.
Fot. Robert Kwiatek W salonach nabywców - jak na lekarstwo.

 

Większość marek notuje zmniejszenie sprzedaży. Wyjątkami są Ford - wzrost sprzedaży o 28,2% i Honda (wzrost o 53,17%).

 

Najwięcej aut w październiku sprzedał Fiat - 2641 sztuk, następnie Skoda - 2532 i Toyota - 1740 sztuk. Wyniki pozostałych marek przedstawiamy w tabeli.

 

Analitycy rynku wymieniają wiele powodów spadku sprzedaży nowych samochodów, powołując się na zalewającą nas falę aut używanych, niekorzystne zmiany w ustawie VAT, itp.

 

Faktem jest również, że nowe auta drożeją, co także zniechęca potencjalnych nabywców. Z zainteresowaniem śledzić będziemy więc karierę tzw. tanich marek - Dacii czy Chevroleta. Może one spowodują wzrost sprzedaży.

 

Zadziwiające jest również, że zdecydowana większość generalnych importerów nie zezwala na montaż instalacji gazowych w swoich autach, grożąc śmiałkowi odebraniem gwarancji. A chętnych do korzystania z gazu jest coraz więcej.

Samochody dostawcze
W przeciwieństwie do aut osobowych, rynek pojazdów dostawczych rozwija się dynamicznie. W październiku sprzedano 3 443 sztuki, co stanowi rekordowy miesięczny wynik od początku roku.

 

Jest to rezultat o 5,5% większy niż we wrześniu i o 18,6% wyższy niż przed rokiem.

Skumulowany wynik sprzedaży po dziesięciu miesiącach roku wynosi 29 262 auta. Oznacza to wzrost w stosunku do ubiegłego roku o 26,8%.

 

Liderem rynku pojazdów dostawczych jest Fiat, z wynikiem tegorocznej sprzedaży na poziomie

7 452 sztuki, o 24,4% większym niż rok wcześniej.

Druga lokata przypadła Renault, który sprzedał od stycznia do końca października 3 167 pojazdów użytkowych. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen z wynikiem 3 032 auta, o 25,7% większym niż ubiegłoroczny. Na czwartą pozycję awansował Ford, sprzedając 2 850 aut, o 43,9% więcej niż rok wcześniej. Wyprzedził on Mercedesa - 2 793 auta, o 41,8% więcej niż przed rokiem. Szóstą lokatę ponownie zajął Opel, a następne: Peugeot, Citroen, Intrall i Kia.

 

 

 

 

Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce do końca października 2004 r.

Marka

październik

styczeń- październik

zmiana I-X 2004 do I-X 2003 (%)

Fiat

2641

45 791

-5,9

Skoda

2532

34 339

-1,14

Toyota

1740

30 450

-1,73

Renault

1925

26 617

-12,54

Opel

1412

26 330

-1,93

Ford

1560

24 737

+28,20

Peugeot

1308

18 772

-13,29

VW

1223

13 005

-1,52

Citroen

856

9 794

-23,98

Honda

720

9 010

+53,17

 

Dane wg Samar

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty