Skuter elektryczny. Seat MÓ 125 Performance z dwoma rekordami Guinnessa

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Najnowsza wersja skutera SEAT MÓ 125 Performance podczas ostatnich testów pobiła dwa rekordy Guinnessa, w tym na najdłuższy dystans przebyty w ciągu 24 godzin. Hiszpański producent sprawdził najnowszy model skutera elektrycznego w ekstremalnych warunkach.

Zespół inżynierów SEAT-a MÓ zaprezentował nową, udoskonaloną wersję Performance modelu 125. Skuter sprawdza się nie tylko do jazdy po mieście. Jego możliwości zostały zweryfikowane w najbardziej ekstremalnych warunkach: w górskim regionie Baqueria na północy Hiszpanii, na upalnej pustyni Tavernas oraz na torze wyścigowym Zuera International Circuit.

SEAT MÓ 125 Performance. Podwójny rekordzista Guinnessa

Podczas testów, które odbyły się na początku października SEAT MÓ 125 Performance pobił rekord Guinnessa w dwóch kategoriach. Ustanowił najlepszy rezultat na najdłuższym pokonanym na skuterze elektrycznym przez sztafetę dystansie w ciągu 24 godzin, osiągając wynik 1430 km. Pojazd okazał się również bezkonkurencyjny na najdłuższym odcinku przebytym na skuterze elektrycznym indywidualnie w ciągu 24 godzin, gdzie przejechano 1158 km.

SEAT MÓ 125. Nowa wersja Performance

W najnowszej wersji skutera, SEAT MÓ 125 Performance, zadbano o to, by możliwości pojazdu dostępne na torze wyścigowym były także dostępne podczas jazdy w mieście. Ulepszono w tym celu m.in. technologię silnika, zawieszenia, jak również hamowania. Model zaopatrzono w ulepszone siedzenia dla kierowcy i pasażera, zmianom poddano także elementy konstrukcyjne pojazdu.

Skuter napędzany jest silnikiem elektrycznym, który wytwarza 7,5 kW mocy (11,5 kW mocy szczytowej). Dostępna funkcja eBoost zwiększa moc pojazdu i jego prędkość maksymalną do 105 km/h (w porównaniu do 95 km/h standardowego SEAT-a MÓ 125) w czasie 30 sekund. System, który zapewnia doładowanie, można ponownie aktywować po dwóch minutach. Wspomaga on również proces przyspieszenia, skracając czas osiągnięcia prędkości 50 km/h w 2,9 s (3,9 s w wersji standardowej).

Pojazd zachowuje swoją funkcjonalność dzięki wymiennemu akumulatorowi. Energooszczędny pakiet litowo-jonowy o mocy 5,6 kWh waży nieco ponad 40 kg i zapewnia zasięg do 137 km na jednym ładowaniu.

Odświeżony design pojazdu został dodatkowo podkreślony przez wprowadzone do palety kolorystycznej dwie ekskluzywne opcje lakieru dla wersji Performance: Tarifa Blue i Barcelona Grey.

Pierwsze dostawy modelu SEAT-a MÓ 125 Performance planowane są na pierwszy kwartał 2023 roku. Na ten moment nie ma jednak planów wprowadzenia pojazdu na polski rynek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie