Skoda Yeti przechodzi do historii. Zastąpi ją ten model

(mm/ip)
Skoda Karoq Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.Fot. Skoda
Skoda Karoq Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.Fot. Skoda
Nowy kompaktowy SUV Skody, który zastąpi model Yeti będzie nosił nazwę Karoq. Wiemy kiedy pojawi się w ofercie.

Nazwa nowego SUV-a nawiązuje do nazwy Skody Kodiaq, tworząc spójną nomenklaturę dla obecnych i przyszłych SUV-ów marki.Tak jak w przypadku modelu Kodiaq, społeczność z Wyspy Kodiak stanowiła inspirację do stworzenia nazwy Skoda Karoq. Współrzędne odległego archipelagu na południowym wybrzeżu Alaski wynoszą 57 ° N i 153 °. W języku tubylców z plemienia Alutiiq którzy tam mieszkają, na "samochód" mówi się "KAA'RAQ". Pojęcia "RUQ" używa się natomiast dla "strzały", symbolu, który jednocześnie stanowi główny element logo marki Skoda. Nazwa kompaktowego SUV-a Skody - Skoda Karoq – powstała z połączenia tych dwóch słów.

Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.

W technologii LED wykonano zarówno przednie i tylne światła, jak i oświetlenie wnętrza. Kierowca może – po raz pierwszy w historii Skody – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej dzięki zastosowaniu cyfrowego zestawu wskaźników z personalizacją ustawień. Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na drugiej generacji modułu infotainment Grupy Volkswagen.

Do dyspozycji są asystenty parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, Front Assist z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy - Eemergency Assist.

Na gamę silnikową składa się pięć wariantów – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Obydwie benzynowe i dwa wysokoprężne dołączają do gamy wraz z premierą tego modelu. Motory o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 l generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG. 

Skoda Karoq zostanie po raz pierwszy zaprezentowana 18 maja w Sztokholmie, a na rynku pojawi się w ostatnim kwartale 2017 roku.

Zobacz także: Volkswagen Passat Alltrack w naszym teście

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty