Po czterech latach od premiery Skoda zdecydowała się na lifting Yeti. Zniknęły charakterystyczne dla tego modelu

sympatyczne, okrągłe reflektory. W pewnym sensie trochę jest ich żal, były przecież wyróżnikiem czeskiego SUV-a. Stylizacja przodu Yeti podporządkowana jest teraz tej, którą znamy z Octavii i Rapida. Nowa atrapa chłodnicy, inny zderzak z reflektorami głównymi i przeciwmgłowymi, zmieniony kształt pokrywy komory silnika z nowym logo oraz tylne światła LED (w opcji) to najważniejsze zmiany, jakie dostrzeżemy gołym okiem. Pierwszy raz w Yeti występują biksenonowe reflektory ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED oraz kamera cofania. Auto może być również wyposażone w układ wspomagania Automatic Parking Assistant nowej generacji – wszystko to za dopłatą.
Nowa Skoda Yeti oferowana jest obecnie w dwóch wersjach: Yeti (miejska) oraz Yeti Outdoor (przeznaczona do jazdy poza nim). Optyczne zróżnicowanie obu wersji ma miejsce w dolnej strefie auta, Outdoor ma tylny zderzak z górną częścią w kolorze nadwozia i elementami ochronnymi poniżej w kolorze czarnym i srebrnym. Natomiast miejski Yeti ma cały zderzak lakierowany w kolorze nadwozia wraz z centralnym elementem ochronnym z tworzywa sztucznego w kolorze srebrnym.
Wewnątrz aż tak dużych różnic nie ma. Nowe wzory tapicerki, inna kierownica i wstawki dekoracyjne – lista zmian jest krótka. Uznano, iż nie są one konieczne i Yeti trzyma jeszcze fason. Skoro mówimy o kabinie warto przypomnieć, iż jest ona

nadzwyczaj obszerna i wygodna. To zasługa pudełkowatego kształtu nadwozia, Yeti z zewnątrz nie jest przecież duże, ale podróżuje się nim wygodnie. Świetnie wygłuszona kabina umożliwia bezproblemowe prowadzenie rozmowy nawet przy prędkości rzędu 150-160 km/h. Wygodne fotele, przyjemna w dotyku tapicerka i miękkie plastiki sprawiają, iż podróż tym samochodem jest komfortowa.
Bagażnik w nowym Yeti ma standardowo 405 litrów pojemności. Po przesunięciu do przodu tylnych foteli 510 , a gdy je wyjmiemy - 1760 litrów. Każdy z foteli tylnej kanapy posiada regulowane oparcie, które można złożyć. Za niewielką dopłatą możemy doposażyć auto w składane na płasko oparcie przedniego fotela, deska surfingowa powinna się wówczas zmieścić.
W zależności od wersji silnikowych Yeti może być wyposażone w napęd 4x4 realizowany przez sprzęgło Haldex piątej generacji. Podczas prezentacji mieliśmy okazję sprawdzić go na leśnym torze przygotowanym specjalnie dla dziennikarzy.
Choć wcale nie był łatwy, Yeti Outdoor radziło sobie z błotem, potężnymi wybojami czy karkołomnym zjazdem. Wciskając środkowy przycisk na desce rozdzielczej uruchamiamy elektroniczny system wspomagania ruszania pod górę i zjazdu z niej. Dzięki niemu jednostajnym, powolnym ruchem auto samoczynnie zjechało z ostrego, śliskiego zbocza, a rola kierowcy sprowadziła się jedynie do trzymania kierownicy i obserwacji drogi.

Paleta silników, jakie zamówić można do Yeti, jest spora. Klient ma do wyboru jeden z trzech silników benzynowych serii TSI: 1.2/77kW, 1.4/90kW, 1.8/112 kW) i z czterech diesli TDI (1.6/77kW, 2.0/81kW, 2.0/103kW, 2.0/125kW). Najsłabsze jednostki oferowane są z napędem na przednią oś, mocniejsze także z napędem na dwie. Do wyboru jest skrzynia manualna lub automatyczna DSG (7-biegowa), możliwych kombinacji jest zatem sporo.
Ceny nowego Yeti, uwzględniając upust w wysokości 5 700 zł, zaczynają się od 59 250 zł za odmianę z silnikiem 1.2 TSI – to o 1000 zł mniej niż w przypadku poprzedniej wersji tego modelu. Najtańszy Yeti z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI CR 110 KM kosztuje 71 950 zł, natomiast podstawowa wersja Yeti z napędem na cztery koła i silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM to wydatek 80.500 zł.
Wybrane dane techniczne Skody Yeti i konkurentów:
Marka/model | Skoda Yeti 1.4 TSI Ambition | Opel Mokka 1.6 ECOTEC Essentia | Citroen C4 Aircross 1.6 Seduction |
Cena (zł) | 76850 | 67900 | 83000 |
Typ nadwozia/liczba drzwi | SUV / 5 | SUV / 5 | SUV / 5 |
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 |
Wymiary i masy | |||
Długość x szerokość x wysokość | 4222 x 1793 x 1671 | 4278 x b.d. x 1658 | 4340 x 1799 x 1625 |
Rozstaw kół: przód/tył | 1541 / 1537 | 1540 / 1540 | 1545 / 1540 |
Rozstaw osi | 2578 | 2555 | 2670 |
Masa własna | 1320 | 1260 | 1305 |
Pojemność bagażnika (l) | 405 | 356 | 416 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 55 | 54 | 60 |
Układ napędowy | |||
Rodzaj paliwa | benzyna | benzyna | benzyna |
Pojemność (cm3) | 1390 | 1598 | 1590 |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | 4 |
Napędzana oś | przednia | przednia | przednia |
Skrzynia biegów: | |||
typ/liczba przełożeń | manualna / 6 | manualna / 5 | manualna / 5 |
Osiągi | |||
Moc (KM) przy obr./min | 122 / 5000 | 115 / 6000 | 117 / 6000 |
Moment obrotowy (Nm) | 200 | 155 | 154 |
przy obr./min | 1500-4000 | 4000 | 4000 |
Przyspieszenie 0–100 km/h (s) | 10,6 | 12,3 | 11,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 185 | 170 | 183 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 6,4 | 6,5 | 5,9 |
Emisja CO2 (g/km) | 148 | 153 | 135 |
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie