Skoda Superb

Zdzisław Podbielski
Do znanych modeli Skody - Fabia i Octavia - dołączył kolejny, największy - Superb.
Skoda Superb

Będzie konkurował z pojazdami segmentu E dlatego, że jego wymiary zewnętrzne zbliżone są np. do Renaulta Laguny II, Forda Mondeo i Citroëna C-5, a jednocześnie z pojazdami segmentu F, bo zastosowane silniki, spośród których jest V6 2,8 litra odpowiadają tym z Opla Omegi, BMW serii 5 i Volvo S80.
Odwołanie do przeszłości
Superb, to odwołanie do przeszłości. Do samochodu wytwarzanego w latach 1934-1949 - dużej, wygodnej limuzyny, napędzanej silnikami 6- i 8-cylindrowymi. Od 1949 r. Skoda nie miała takiego pojazdu. Nowy Superb otrzymał więc nazwę swojego sławnego poprzednika, która w języku angielskim znaczy: wspaniały, wybitny.
Z grupy VW
Jak przystało na członka grupy Volkswagena, Superb ma konstrukcję w dużym zakresie zunifikowaną z jej przedstawicielami: Audi A6 i VW Passatem. Dotyczy to podobieństwa, np. zawieszeń kół, płyty podłogowej, układu napędowego i architektury nadwozia. Jeszcze jedną, bardzo istotną cechę przeniósł Superb z elitarnych modeli grupy VW - solidność wykonania.
Wygoda jazdy
Pod względem tzw. komfortu jazdy największa ze Skód zadowoli wybrednych. Nie tylko porusza się płynnie, co jest w dużej mierze zasługą dobrze dobranego zawieszenia kół, z udziałem czterech wahaczy poprzecznych dla każdego przedniego koła i wahaczy wleczonych połączonych belką skrętną przy kołach tylnych, ale również obszernego i dobrze wyposażonego wnętrza.

Skoda Superb

Pasażerowie siedzący z tyłu mają tak wiele miejsca, że mogą w pełni odbierać przyjemność z jazdy.
Silniki
Do wyboru jest pięć silników; trzy benzynowe i dwa wysokoprężne. Wszystkie "made in Germany", przeniesione z modeli Audi; dwa benzynowe - 2,0 i 1,8T oraz dwa diesle - 1,9 TDI i 2,5 V6 z A6, a benzynowy 2,8 V6 to "najmniejsza" jednostka napędowa największego z Audi, modelu A8. Silniki są nowoczesnymi konstrukcjami, te dieslowskie z bezpośrednim wtryskiem paliwa za pomocą pompowtryskiwaczy. Ustawiono je wzdłużnie przed osią przednią i napędzają koła przednie.
Wyposażenie i ceny
Model Superb proponowany jest w trzech wersjach wyposażenia; Classic, Comfort i Elegance. Wszystkie wersje, nawet "najuboższa" Classic, mają wiele rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa; biernego - przednie i boczne poduszki gazowe, trzypunktowe, z pirotechnicznymi napinaczami pasy bezpieczeństwa z przodu i tyłu, uchwyty Isifix do mocowania fotelika dziecięcego oraz układy elektroniczne z zakresu bezpieczeństwa czynnego, np. ABS, ASR (przeciwpoślizgowy podczas rozpędzania), MSR (optymalizacja przyczepności podczas hamowania silnikiem), EBA (wspomaganie awaryjnego hamowania) i ESP (stabilizacja toru jazdy). Wiele jest też rozwiązań z zakresu uprzyjemniających jazdę.
Ceny kształtują się zależnie od zastosowanego silnika i wyposażenia pojazdu. Od 76 990 zł za Classic z silnikiem benzynowym 2,0 litry 116 KM, do 150 600 zł za Elegance z silnikiem wysokoprężnym 2,5 V6 ze skrzynią automatyczną. Warto dodać, że Superb, podobnie wyposażony i z tym samym silnikiem co w Audi A6, jest znacznie tańszy.
Dane techniczne

Wersja2.02.5 V6
Moc maks. (KM-obr./min)116/5400155/4000
Maks. moment obr. (Nm-obr./min)172/3500310/1400
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,69,5
Prędkość maks. (km/h)197219
Średnie zużycie paliwa (l/100 km wg. UE)8.47,0
Cena (zł)76 990150 600
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty