Od momentu rynkowego debiutu trzeciej generacji w marcu 2015 roku wyprodukowano go już w ponad 100 000 egzemplarzy. Łącznie czeski producent wyprodukował już blisko 900 000 pierwszej, drugiej i trzeciej odsłony modelu.
Początki dużych, reprezentacyjnych limuzyn Skody sięgają pionierskich czasów przemysłu samochodowego. W roku 1907 model Laurin & Klement FF stał się pierwszym automobilem napędzanym silnikiem ośmiocylindrowym w całej Europie Środkowej. W latach 20. niezwykle luksusowa Skoda Hispano-Suiza była jednym z wozów wożących pierwszego prezydenta Czechosłowacji Tomasza Garrigue’a Masaryka.
W latach 30. ogromne wrażenie robiła ośmiocylindrowa Skoda 860, do czasu gdy w 1934 na rynek wkroczył 640 Superb. Podobnie jak najnowszy model czeskiej marki noszący to samo imię, jego przodek także wyznaczał nowe standardy technologiczne. Od strony konstrukcyjnej przedwojenny Superb był wsparty na modelu Popular, a jego 2,5-litrowy sześciocylindrowy silnik generował moc 55 KM.
Napęd w formie wału Cardana był poprowadzony przez ramę rurową. Zamiast nadal popularnych wtedy amortyzatorów ciernych wykorzystano znacznie bardziej zaawansowane zawieszenie niezależne przedniej i tylnej osi. Zastosowane rozwiązania przyczyniły się do uzyskania znacznie sztywniejszej konstrukcji przy ograniczeniu sił działających na nadwozie. Hale produkcyjne Skody opuściło zaledwie około 200 egzemplarzy tego historycznie ważnego modelu.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?