Spekulacje dotyczące nazwy Snowman dla następnego modelu Skody pojawiały się już od dawna. Teraz czeska marka odsłania wszystkie karty: Skoda Snowman zalicza debiut na wysoko położonych alpejskich trasach.
Skoda Snowman ma 9,13 metra długości (z pługiem i odśnieżarką), 2,5 metra szerokości (5,26 metra z pługiem). Skoda Snowman to pierwszy model tej marki z napędem hybrydowym typu plug-in. Posiada on łączną moc aż 400 KM i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Jadąc w dół stoku system odzyskuje energię i magazynuje ją w litowo-jonowym akumulatorze. Moc przekazywana jest na dwie gąsienice przez skrzynię rozdzielczą.
Ratrak maksymalnie rozpędzi się do 20 km/h, pokona podjazdy o nachyleniu do 100% i obróci się wokół własnej osi. Skoda proponuje zupełnie nowe rozwiązanie sterowania. Kierowanie odbywa się z pomocą drążka, którym sterujący kontroluje wszystkie funkcje.
Kabina zapewnia komfortową przestrzeń dla trzech osób. Zawieszony w powietrzu fotel kierowcy posiada funkcję podgrzewania. Rozwiązania „Simply Clever" to m.in. magnetyczny uchwyt na łopatę do śniegu, podgrzewane miejsce na termos czy też wielofunkcyjny schowek na śniegowce i detektor po zejściu lawiny. Co więcej, jako opcja dostępna jest zamknięta, klimatyzowana przestrzeń, służąca do pozbywania się pary z okularów oraz suszenia czapek lub rękawic. Popielniczka posiada automatyczny system gaśniczy wykorzystujący otaczający pojazd śnieg.
Skoda Snowman pojawi się m.in. w Austrii, Szwajcarii, Liechtensteinie w grudniu bieżącego roku. Cena zaczyna się od 280 000 euro.
Aktualizacja
Strategia producenta nie wyklucza ciągłego poszerzania gamy swoich modeli. Marka nie planuje jednak rozwoju na rynku ratraków. Skoda Snowman to primaaprilisowy żart.
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?