Na szkicach koncepcyjnych prezentujących wnętrze nowej Octavii uwagę zwraca przeprojektowana tablica rozdzielcza z modułowym, wielopoziomowym układem wskaźników. Tablica przypomina kształtem przedni grill Skody i obejmuje kontrastujący, kolorowy obszar pod dużym, samodzielnym wyświetlaczem wielofunkcyjnym.

Bestsellerowe auto zostało wyposażone w nową dwuramienną kierownicę, która odznacza się eleganckim chromowanym wykończeniem. W wariancie wielofunkcyjnym można przy jej pomocy uruchomić 14 funkcji. Zamiast dźwigni DSG w konsoli środkowej nowej Octavii umieszczono nowy moduł sterowania z przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy. W modelu zastosowano po raz pierwszy technologię „shift by wire”, co oznacza, że dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie z przekładnią, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. W aucie zadebiutuje także trójstrefowy system automatycznej klimatyzacji Climatronic.
Jak informuje producent, Skoda Octavia czwartej generacji urosła - jest dłuższa i szersza niż aktualny model. Co ciekawe, jako pierwsza na rynek wejdzie Octavia w wersji kombi. Przy 4689 mm auto jest o 22 mm dłuższy niż poprzednik. Szerokość wzrosła o 15 mm, do 1829 mm, a rozstaw osi wynosi 2686 mm (bez zmian).
Ponadto ma dopracowane nadwozie pod względem aerodynamiki. W wersji liftback współczynnik oporu powietrza wynosi 0,24, a kombi 0,26.
Do napędu auta przeznaczono w silniki TDI i TSI o podwyższonej wydajności. Ponadto Octavia będzie też dostępna z napędem z technologią łagodnej hybrydy (mild hybrid), a także jako hybryda plug-in w dwóch wariantach mocy (204 KM i 245 KM).
Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?