Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Octavia. Producent odsłania kolejne karty

Mariusz Michalak
Fot. Skoda
Fot. Skoda
Na tydzień przed światową premierą, Skoda publikuje video, w którym odkrywa pierwsze szczegóły designu nowej generacji modelu OCTAVIA. Ikona marki w całkiem nowej odsłonie zadebiutuje już 11 listopada w Pradze.

Po raz pierwszy dla tego modelu zastosowano reflektory Full LED Matrix o wyrafinowanym designie: dwa moduły LED rozdzielone są przez ostro zarysowane wiązki światła w kształcie litery L. Krystaliczne reflektory tylne w nowej OCTAVII zostały także wyposażone w technologię LED oraz funkcję Coming/Leaving Home.

Jak informuje producent, Skoda Octavia czwartej generacji urosła - jest dłuższa i szersza niż aktualny model. Co ciekawe, jako pierwsza na rynek wejdzie Octavia w wersji kombi. Przy 4689 mm auto jest o 22 mm dłuższy niż poprzednik. Szerokość wzrosła o 15 mm, do 1829 mm, a rozstaw osi wynosi 2686 mm (bez zmian).
Ponadto ma perfekcyjnie dopracowane nadwozie pod względem aerodynamiki. W wersji liftback współczynnik oporu powietrza wynosi 0,24, a kombi 0,26.

Nowa Octavia będzie też pierwszą w historii Skodą, w której wykorzystano technologię shift-by-wire do obsługi przekładni DSG. Przełącznik biegów nie jest już mechanicznie połączony ze skrzynią biegów. Zamiast znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej Octavii znajduje się nowy moduł sterujący z małym przełącznikiem, który elektronicznie wybiera tryby jazdy.

Do napędu auta przeznaczono w silniki TDI i TSI o podwyższonej wydajności. Ponadto Octavia będzie też dostępna z napędem z technologią łagodnej hybrydy (mild hybrid), a także jako hybryda plug-in w dwóch wariantach mocy (204 KM i 245 KM).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty