Skoda Octavia po liftingu

(mm)
Skoda Octavia Patrząc na przód auta możemy zauważyć przestylizowano przedni pas z rozdzielonymi reflektorami. Opcjonalnie będzie można zdecydować się na w pełni LED-owe oświetlenie. Fot. Skoda
Skoda Octavia Patrząc na przód auta możemy zauważyć przestylizowano przedni pas z rozdzielonymi reflektorami. Opcjonalnie będzie można zdecydować się na w pełni LED-owe oświetlenie. Fot. Skoda
Mija trzeci rok od premiery Skody Octavii trzeciej generacji. Producent zdecydował się na przeprowadzenie zmian w tym sprzedażowym hicie.

Patrząc na przód auta możemy zauważyć przestylizowano przedni pas z rozdzielonymi reflektorami. Opcjonalnie będzie można zdecydować się na w pełni LED-owe oświetlenie. Nowy kształt mają światła przeciwmgielne, a zderzak podzielono pionowo na dwie części. W tylnej części zmiany są kosmetyczne. Przestylizowano wzór świateł głównych i zmieniono odblaski na zderzakach.

Wnętrze to m.in. zmodernizowane zestawy audio i multimedialne. Auto zostało wyposażone w system Trailler Assist wspomagający manewrowanie przyczepą, dostępny wcześniej wyłącznie w Volkswagenach. Pojawił się również system ostrzegania przed pojazdami w martwym polu. Najwyższy system nawigacji columbus wyposażono w 9,2-calowy monitor. Wbudowany moduł WiFi zmieni auto w hotspot. Można też skorzystać z modułu LTE.

Nowa Octavia to także kolejne rozwiązania „Simply Clever”: personalizowany kluczyk, pozwalający różnym kierowcom tego samego egzemplarza samochodu zachować swoje własne ustawienia, podgrzewana kierownica, składane stoliki na oparciach przednich siedzeń, czy też przenośną latarkę umiejscowioną w bagażniku wersji kombi.

Przestrzeń dostępna w zmienionym aucie pozostaje jedną z największych w swojej klasie. Zarówno limuzyna, jak i kombi, oferują 1782 milimetrów przestrzeni wewnętrznej oraz 73 mm miejsca na nogi z tyłu. Przestrzeń bagażowa wynosi odpowiednio 590 i 610 litrów. Ze złożonymi oparciami foteli tylnych odpowiednio aż do 1580 i 1740 litrów. Opcjonalnie występuje też elektryczna pokrywa bagażnika, dostępna dla Octavii kombi.

Do napędu przewidziano pięć wersji silników TSI oraz cztery TDI. Najsłabszy wariant to 1.0 TSI o mocy 84 KM, a najmocniejszy 184-konny 2.0 TDI. Obok skrzyni ręcznej dla prawie wszystkich wersji napędowych dostępna jest automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa DSG z sześcioma lub siedmioma przełożeniami. Topowe modele 1.8 TSI i 2.0 TDI mogą być wyposażone w napęd 4x4. Dodatkową funkcją jest opcjonalna funkcja Dynamic Chassis Control (DCC), która pozwala kierowcy regulować charakterystykę pracy układu kierowniczego i zawieszenia poprzez wybór jednego z trybów jazdy Comfort, Normal i Sport. Obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali dostępne są w wielu nowych wzorach.

Pierwsze samochody po liftingu pojawią się w Polsce w marcu 2017 roku. We wrześniu Octavia znalazła w Polsce 1416 nabywców (aż 53,6% więcej niż w tym czasie w zeszłym roku).

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie