Skoda Octavia. Czwarta generacja już w produkcji. Jakie silniki do wyboru?

Mariusz Michalak
Fot. Skoda
Fot. Skoda
Pierwszy egzemplarz nowej Octavii opuścił linię produkcyjną fabryki w Mladá Boleslav. Model będzie dostępny m.in. z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w technologii miękkiej hybrydy.

Nowa Skoda OctaviaA opuściła linię produkcyjną w hali M13 w fabryce w Mladá Boleslav. Ponad 20 lat temu markazbudowała tam pierwszą nowoczesną wersję tego bestsellerowego pojazdu. Obecnie w halach wykorzystywane są innowacyjne procesy i technologie, a w najbardziej skomplikowanych i wymagających etapach produkcji pracowników wspomagają roboty. Każdego dnia fabrykę opuszcza 1150 wyprodukowanych egzemplarzy nowej Octavii, które są dostarczane do klientów na całym świecie.

Skoda Octavia została wyposażona w elementy designu, które nie tylko akcentują wizualne zalety modelu, ale zapewniają również własności aerodynamiczne. Limuzyna ma współczynnik oporu czołowego (cd) od 0,24, a wersja kombi od 0,26. Ikona marki czwartej generacji zalicza się więc do najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie. Poprawa parametrów aerodynamicznych przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2. Nowa Octavia to także pierwsza Skoda, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już mechanicznie połączona ze skrzynią biegów, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast dźwigni DSG w konsoli środkowej umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy.   

Ikona marki w nowej wersji została wyposażona w nowoczesne silniki TDI oraz TSI o zwiększonej wydajności, które dzięki znacznej poprawie własności aerodynamicznych charakteryzują się niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji zanieczyszczeń.
 
Nowy model będzie także kolejnym, po Skodzie SuperbB iV, autem wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in. Octavia iV będzie dostępna z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym w dwóch wariantach mocy. Początkowo zostanie wprowadzona wersja obejmująca model o łącznej mocy 150 kW (204 KM). W późniejszym czasie zostanie poszerzona ona o wersję o mocy 180 kW (245 KM).

Oprócz silników wysokoprężnych i benzynowych oraz wariantów hybrydowych typu plug-in, po raz pierwszy w ofercie ŠKODY dostępny jest także model w technologii miękkiej hybrydy. To rozwiązanie zostanie zastosowane w wersjach z silnikami  1.0 TSI oraz 1.5 TSI oraz 7-biegową skrzynią DSG. W technologii miękkiej hybrydy wykorzystywany jest rozrusznik 48 V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.

Cennik w Polsce nie jest jeszcze znany.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty