
Kodiaq to kolejny przedstawiciel coraz większego segmentu SUV-ów, ale dla Skody to pierwsze auto tej klasy. Samochód wykorzystuje „volkswagenowską” płytę podłogową MQB i ma 4 697 mm długości, 1 882 mm szerokości oraz 1 676 mm wysokość (z relingami dachowymi).
Fot. Ryszard M. Perczak
Kodiaq to kolejny przedstawiciel coraz większego segmentu SUV-ów, ale dla Skody to pierwsze auto tej klasy. Samochód wykorzystuje „volkswagenowską” płytę podłogową MQB i ma 4 697 mm długości, 1 882 mm szerokości oraz 1 676 mm wysokość (z relingami dachowymi). Znaczne gabaryty nadwozia nie oznaczają jednak, że ta masywna w swym kształcie bryła nie jest aerodynamiczna. Kodiaq ma współczynnik oporu powietrza wynoszący tylko 0,33.
Pod względem stylistycznym pojazd wyraźnie nawiązuje do designu znanego już choćby z Superba czy Octavii. Ostro poprowadzone linie z ostrymi przetłoczeniami na masce, drzwiach czy błotnikach połączono zgrabnie z wąskimi reflektorami łączącymi się ze sporych rozmiarów osłoną chłodnicy. Z tyłu „agresywnie” zaprojektowane tylne lampy zespolone LED mają typowy dla Skody kształt litery „C”.Klienci będą mieć do wyboru 14 kolorów nadwozia, z czego 10 to lakiery metalizowane. Oczywiście wygląd zewnętrzny Kodiaqa będzie zależeć od wyboru jednej z trzech wersji wyposażeniowych: Active, Ambition oraz Style.
Do wyboru są dwie wersje jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI (moc 150 i 190 KM) oraz trzy wersje benzynowe (1.4 TSI 125 KM i 150 KM oraz 2.0 TSI 180 KM). Skoda Kodiaq z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM, manualną skrzynią 6-biegową oraz napędem na przednie koła została wyceniona na 89 900 zł.

Fot. Ryszard M. Perczak
Oprócz Skody Kodiaq dużym zainteresowaniem na stoisku czeskiej marki cieszy się Octavia RS. Octavia RS powstała ona na bazie rozwiązań sprawdzonych w Grupie Volkswagen oraz doświadczeń, zebranych podczas startów wyczynowej Octavii WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC od 1998 r.
Dzięki sprawdzonym i udoskonalonym jednostkom napędowym Octavia RS awansowała do wyższej ligi osiągów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera tylko 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 248 km/h. Podobnie jak w przypadku poprzednika, producent dał klientom możliwość wyboru typu jednostki napędowej - rasowego i mocnego silnika benzynowego 2.0 TSI (220 KM) lub elastycznego i wyjątkowo oszczędnego turbodiesla 2.0 TDI o mocy 184 KM. Wiele uwagi poświęcono obniżeniu zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji. W stosunku do poprzednika oszczędności sięgają nawet 19%.
Na stoisku pojawił się doskonale znany Superb. Od roku 2001 model

Fot. Ryszard M. Perczak
Superb stoi na samym szczycie gamy modelowej czeskiej marki. Nawiązuje on do wspaniałych tradycji reprezentacyjnych, pożądanych limuzyn z Mladá Boleslav z początku wieku. Model Laurin & Klement FF pochodzący z 1907 roku był pierwszym ośmiocylindrowym samochodem w Europie Środkowej. Od 2009 roku model oferowany jest także jako pojemne kombi. Najnowsza generacja tej wersji zjeżdża z taśm produkcyjnych od czerwca 2015 roku.
W Paryżu Skoda Superb pokazała także wyjątkowego Superba.który po raz kolejny pełnił rolę tzw. Czerwonego Samochodu, czyli limuzyny dyrektora wyścigu Tour de France. Podziwiać można było także doskonale sprzedający się w Polsce model Rapid.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?