Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Kodiaq 2.0 TDI SCR 4x4. Test długodystansowy cz.4. Wyposażenie

Paweł Piątek
Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo bogate wyposażenie.Fot. Skoda
Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo bogate wyposażenie.Fot. Skoda
Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo bogate wyposażenie.

Postanowiliśmy zatem przyjrzeć się na co może liczyć nabywca tego modelu zarówno w wyposażeniu standardowym, jak i w bardzo atrakcyjnych pakietach, gdzie za ułamek wartości możemy doposażyć auto w wiele ciekawych elementów podnoszących funkcjonalność pojazdu, jak i zapewniających wyższy poziom bezpieczeństwa podróży.

W chwili obecnej dostępne są aż cztery wersje wyposażenia Skody Kodiaq: Ambition, Style, Laurin&Klement oraz edycja limitowana - Business.

Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo
Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo bogate wyposażenie.

Fot. Skoda

Co ważne, w Skodzie Kodiaq już w standardzie znalazły się elementy wyposażenia związane z bezpieczeństwem, które jeszcze do niedawna były dostępne jedynie za dopłatą lub występowały wyłącznie w autach najwyższych klas.

W standardowym wyposażeniu każdego Kodiaqa znajdziemy zatem między innymi:

  • poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera;
  • boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu, kurtyny powietrzne;  
  • poduszkę chroniącą kolana kierowcy;
  • ESC (system stabilizacji toru jazdy) z ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), MSR (system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem), ASR (system kontroli trakcji), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), HBA (hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania), DSR (system podpowiedzi układu kierowniczego po wykryciu poślizgu tylnych kół), RBS (system osuszający klocki podczas jazdy po mokrej nawierzchni), MKB (dohamowanie samochodu po wykryciu kolizji);
  • Uchwyty Isofix na zewnętrznych miejscach drugiego rzędu siedzeń;
  • układ Front Assist – kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania;
  • Pedestrian monitor – system awaryjnego hamowania w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem (AEB);
  • Manoeuvre assist – funkcję automatycznego hamowania podczas manewru cofania;
  • Light assist (Coming home, Leaving home, Tunnel light) z czujnikiem deszczu;
  • automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne z czujnikiem deszczu;
Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo
Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo bogate wyposażenie.

Fot. Skoda

parasole w schowku drzwi kierowcy i pasażera z przodu;

  • Door protection – dodatkowa ochrona krawędzi drzwi przednich i tylnych;
  • elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne;
  • ogranicznik prędkości do wartości nastawionej przez kierowcę;
  • oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu i z tyłu;
  • zestaw siatek w bagażniku;
  • trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę obsługującą radio i telefon.

Całkiem sporo! Imponuje zwłaszcza standardowe wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa podróży.
Czy pamiętacie Państwo czasy, kiedy zachwycaliśmy się, kiedy auto było wyposażone choćby w jedną poduszkę powietrzną i system ABS? Dziś to już przeszłość, a wszechobecna elektronika jest w stanie nie tylko monitorować sytuację na drodze, ale także skutecznie zapobiegać popełnianym przez nas błędom.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI SCR 4x4. W czterech wersjach

Jak już wspomnieliśmy Skoda Kodiaq występuje obecnie w czterech wersjach wyposażeniowych.
Wersje te dostosowane są nie tylko do naszych potrzeb, ale także i zasobności portfela. Oprócz wymienionego wyżej wyposażenia standardowego zawierają także:

Wersja Ambition:

  • obręcze kół ze stopów lekkich Triton 18”;
  • Kessy go – bezkluczykowe uruchamianie silnika;
  • czujnik deszczu;
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości;

Skoda Kodiaq w wersji Ambition kosztuje od 106 250 zł za wersję z silnikiem 1,5 TSI 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną.


Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo
Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo bogate wyposażenie.

Fot. Skoda

Wersja Style:
  • Kessy full – bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie silnika;
  • Climatronic – trójstrefowa, automatyczna klimatyzacja;
  • komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem Maxi DOT;
  • Czujniki parkowania z tyłu i przodu z funkcją Manoeuvre assist;
  • Driving mode select – wybór profilu jazdy;
  • reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS;
  • przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED z funkcją Corner;
  • funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych – Auto light assist;
  • aktywny tempomat do 160 km/h – Adaptive cruise control;
  • radio Bolero;
  • obręcze kół ze stopów lekkich Triglav 19”.

Skoda Kodiaq w wersji Style kosztuje od 116 500 zł za wersję z silnikiem 1,5 TSI 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną.

Laurin&Klement:

  • funkcja rozpoznawania znaków drogowych – Travel assist,
  • funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach – Blind spot detection;
  • system kamer 360 st. - Area view camera;
  • elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcja pamięci;
  • DCC – adaptacyjne zawieszenie dla napędu 4x4
  • pakiet wewnętrznego oświetlenia LED Ambiente;
  • system nawigacji satelitarnej Columbus;
  • tapicerkę skórzaną;
  • tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia – Sunset;
  • dźwiękochłonne szyby boczne z przodu.

Skoda Kodiaq w wersji Laurin&Klement kosztuje od 153 900 zł za wersję z silnikiem 1,5 TSI 150 KM z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.

W chwili obecnej dostępna jest również limitowana seria Business zawierająca oprócz standardowego wyposażenia wersji Ambition dodatkowo:

  • reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS;
  • przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED z funkcją Corner;
  • spryskiwacze reflektorów przednich;
  • tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia – Sunset;
  • radio Bolero;
  • czujniki parkowania z tyłu i przodu z funkcją Manoeuvre assist;
  • Kessy full – bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie silnika.

Skoda Kodiaq w limitowanej wersji Business wyceniona została na 125 250 zł za wersję z silnikiem 1,5 TSI 150 KM z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI SCR 4x4. Z pakietami taniej

Jedną z cech charakteryzujących Skodę są pakiety wyposażeniowe, które można dokupić do wybranej wersji. Pakiety te zawierają elementy związane z bezpieczeństwem podróży lub podnoszące funkcjonalność auta, które dokupowane osobno, mogłyby w znaczący sposób wydrenować kieszeń klienta. Tu jednak, dzięki nim kupując elementy w zestawie możemy – w zależności od pakietu – zaoszczędzić nawet kilka tysięcy złotych.

I tak dla limitowanej serii Business przewidziano pakiet Fresh o wartości 7600 złotych, który można dokupić za 4400 zł.

Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo
Nasz testowy Kodiaq zalicza kolejne etapy długodystansowego testu. To, co oprócz parametrów technicznych robi na nas ogromne wrażenie, to jego bardzo bogate wyposażenie.

Fot. Skoda

Składają się na niego:

  • system nawigacji satelitarnej Amundsen z obsługą WLAN;
  • podgrzewane fotele przednie;
  • Climatronic – trójstrefowa, automatyczna klimatyzacja;
  • kamera cofania wraz z pełnym oświetleniem tylnym LED;
  • komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem Maxi DOT;
  • Kessy full – bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie silnika z alarmem i funkcją Safe.

Dla wersji Ambition również przygotowano pakiet Fresh o wartości 3700 zł, który można nabyć za 1950 złotych.

Składają się na niego:

  • radio Bolero;
  • czujniki parkowania z tyłu i przodu z funkcją Manoeuvre assist;
  • Kessy full – bezkluczykowy system obsługi samochodu.

Natomiast dla pakietu Style przewidziano pakiet Fresh o wartości 6700 zł, który można dokupić za 4500 zł.

Składają się na niego:

  • system nawigacji satelitarnej Amundsen;
  • tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia – Sunset;
  • elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika z bezdotykową obsługą;
  • kamera cofania.

Dzięki pakietom a także możliwości indywidualnego dokupienia poszczególnych elementów wyposażenia, możemy całkowicie spersonalizować Skodę Kodiaq w zależności od naszych potrzeb i preferencji.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty