Szerszy, sześciokątny grill oraz smuklejsze reflektory i tylne światła czy zoptymalizowane aerodynamicznie felgi, wykonane ze stopów lekkich, zawierające czarną plastikową osłonę Aero – te szczegóły podkreślają odświeżony wygląd samochodu. W odświeżonej Skodzie Karoq znajdziemy także nowe koła, lamele tylnej szyby i nowy tylny spojler poprawiający aerodynamikę samochodu.
Dodatkowo, we wnętrzu zastosowano nową tapicerkę, która może być wykonana z ekologicznych materiałów. W asortymencie debiutuje nowa technologia świateł Full LED Matrix i rozszerzony wachlarz systemów wspomagających kierowcę.
Za napęd mają odpowiadać silniki z generacji EVO Grupy Volkswagen, dostępne w pięciu wersjach – to dwa rodzaje silnika typu diesel i trzy benzynowe. Podstawowy motor 1.0 TSI Evo ma trzy cylindry i uzyskuje moc 110 KM. Do wyboru jest także 1,5 litrowy motor TSI Evo o mocy 150 KM, natomiast na szczycie gamy znajduje się silnik benzynowy 2.0 TSI Evo 190 KM, który występuje ze skrzynią DSG i napędem na wszystkie koła. Wśród diesli przewidziano motor 2.0 TDI Evo w dwóch wariantach: 116 KM oraz 150 KM
Skoda Karoq jest standardowo wyposażona w cyfrowy zestaw wskaźników. Wyświetlacz o przekątnej 8-cali zastępuje poprzednie rozwiązania analogowe. Cyfrowy zestaw wskaźników (nazywany również „wirtualnym kokpitem”) jest dostępny z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala. Oferuje on pięć podstawowych layoutów i może być konfigurowany indywidualnie.
Dostępnych jest wiele systemów bezpieczeństwa, których celem jest zapobieganie wypadkom. Technologia Front Assist z funkcją Predictive Pedestrian Protection i funkcją City Emergency Brake są standardem na terenie UE. Opcjonalny Travel Assist obejmuje kilka systemów asystujących, z których wybrane są również dostępne osobno. Do wyboru są dwa warianty Travel Assist, z których oba obejmują predykcyjny tempomat. Wykorzystuje on obrazy z kamery na przedniej szybie oraz dane z systemu nawigacyjnego i, w razie potrzeby, odpowiednio wcześnie reaguje na ograniczenia prędkości lub zakręty. W połączeniu z przekładnią DSG funkcja tempomatu Stop & Go może automatycznie zatrzymać pojazd i ponownie automatycznie ruszyć w ciągu maksymalnie trzech sekund. Travel Assist zawiera również bardziej precyzyjną wersję rozpoznawania znaków drogowych (dzięki ulepszonej kamerze), adaptacyjnego asystenta pasa ruchu Adaptive Lane Assist (może identyfikować roboty drogowe i wszystkie oznaczenia drogowe), asystenta jazdy w korku Traffic Jam Assist oraz Emergency Assist.
Ulepszona wersja Travel Assist obejmuje również Side Assist (ostrzegający kierowcę o zbliżających się pojazdach z odległości do 70 m) z funkcją Rear Traffic Alert i Park Assist. Korzystając z funkcji Hands-on Detect, system sprawdza również co 15 sekund, czy kierowca dotyka kierownicy. W przeciwnym przypadku Emergency Assist włącza światła awaryjne i zatrzymuje samochód na aktualnym pasie. Wygodniejsze parkowanie zapewnia zintegrowany system Maneuver Assist, który wykrywa przeszkody przed i za pojazdem, i w razie potrzeby automatycznie hamuje. Opcjonalnie system Area View zapewni kierowcy podgląd 360°, a Trailer Assist pomoże w trakcie parkowania tyłem z przyczepą.
Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?