„Przygotowania rozpoczynamy już na 48 miesięcy przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Na tym etapie kluczowy jest wybór najodpowiedniejszej lokalizacji – musimy zdecydować, czy będziemy w stanie wytwarzać nowy model w ramach już istniejącej infrastruktury produkcyjnej, czy też będziemy musieli ją rozbudować” – mówi Irena Šubrtová z Działu Zarządzania Projektem w Kvasinach.
Ostateczna decyzja w tym zakresie jest podejmowana na 33 miesiące przed startem produkcji. Maszyny do wytłaczania i spawania są zamawiane na około dwa lata przed ich pierwszym użyciem. „Nasze zaangażowanie w rozwój nowych modeli sięga już wczesnego etapu projektowania. Przygotowanie do produkcji każdego samochodu ciągnie za sobą konieczność sporządzenia niezliczonej ilości dokumentów, m.in. szczegółowej listy podzespołów czy instrukcji produkcji i montażu. Od Działu Rozwoju Technicznego potrzebujemy przede wszystkim informacji na temat wymiarów samochodu i danych projektowych. Musimy mieć pewność, że spełnimy wszystkie zakładane cele produkcyjne” – dodaje Irena Šubrtová
Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście
Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?
Produkcja seryjna jest poprzedzona seriami egzemplarzy przedprodukcyjnych, które sprawdzają gotowość fabryki i poddostawców. Poszczególne części i podzespoły są egzaminowane przez Dział Jakości, a całe samochody są używane przez Dział Rozwoju Technicznego do szeregu testów przedprodukcyjnych.
Znajdujący się w fabryce Dział Uruchamiania Produkcji zwiększa swoje zaangażowanie na osiemnaście miesięcy przed startem seryjnej produkcji modelu. „Na tym etapie rozpoczynamy regularne spotkania, na których monitorujemy status i progres projektu. Nasze zaangażowanie rozpoczyna się jednak dużo wcześniej – analizujemy koszty uruchomienia produkcji w danym miejscu i szacujemy liczbę potrzebnych samochodów przedprodukcyjnych” – mówi Jiří Závorka z Działu Uruchamiania Produkcji. „Na około osiem miesięcy przed startem produkcji, do fabryki wytwarzającej model, docierają pierwsze części od poddostawców, wtedy rozpoczyna się szkolenie załogi linii produkcyjnej” – wyjaśnia Závorka.
Model Karoq wytwarzany jest w fabryce Skody w Kvasinach, która skończyła przygotowania do startu produkcji nowego modelu w czerwcu. Zanim do tego doszło, zarówno fabryka, jak i poddostawcy mieli już gotowe nowe urządzenia potrzebne do takich procesów jak: tłocznie dużych elementów karoserii, boków, masek, klap bagażnika czy błotników.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?