
Produkcja seryjna jest poprzedzona seriami egzemplarzy przedprodukcyjnych, które sprawdzają gotowość fabryki i poddostawców. Poszczególne części i podzespoły są egzaminowane przez Dział Jakości, a całe samochody są używane przez Dział Rozwoju Technicznego do szeregu testów przedprodukcyjnych.
Fot. Skoda
„Przygotowania rozpoczynamy już na 48 miesięcy przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Na tym etapie kluczowy jest wybór najodpowiedniejszej lokalizacji – musimy zdecydować, czy będziemy w stanie wytwarzać nowy model w ramach już istniejącej infrastruktury produkcyjnej, czy też będziemy musieli ją rozbudować” – mówi Irena Šubrtová z Działu Zarządzania Projektem w Kvasinach.
Ostateczna decyzja w tym zakresie jest podejmowana na 33 miesiące przed startem produkcji. Maszyny do wytłaczania i spawania są zamawiane na około dwa lata przed ich pierwszym użyciem. „Nasze zaangażowanie w rozwój nowych modeli sięga już wczesnego etapu projektowania. Przygotowanie do produkcji każdego samochodu ciągnie za sobą konieczność sporządzenia niezliczonej ilości dokumentów, m.in. szczegółowej listy podzespołów czy instrukcji produkcji i montażu. Od Działu Rozwoju Technicznego potrzebujemy przede wszystkim informacji na temat wymiarów samochodu i danych projektowych. Musimy mieć pewność, że spełnimy wszystkie zakładane cele produkcyjne” – dodaje Irena Šubrtová
Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście
Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?
Produkcja seryjna jest poprzedzona seriami egzemplarzy przedprodukcyjnych, które sprawdzają gotowość fabryki i poddostawców. Poszczególne części i podzespoły są egzaminowane przez Dział Jakości, a całe samochody są używane przez Dział Rozwoju Technicznego do szeregu testów przedprodukcyjnych.
Znajdujący się w fabryce Dział Uruchamiania Produkcji zwiększa swoje zaangażowanie na osiemnaście miesięcy przed startem seryjnej produkcji modelu. „Na tym etapie rozpoczynamy regularne spotkania, na których monitorujemy status i progres projektu. Nasze zaangażowanie rozpoczyna się jednak dużo wcześniej – analizujemy koszty uruchomienia produkcji w danym miejscu i szacujemy liczbę potrzebnych samochodów przedprodukcyjnych” – mówi Jiří Závorka z Działu Uruchamiania Produkcji. „Na około osiem miesięcy przed startem produkcji, do fabryki wytwarzającej model, docierają pierwsze części od poddostawców, wtedy rozpoczyna się szkolenie załogi linii produkcyjnej” – wyjaśnia Závorka.
Model Karoq wytwarzany jest w fabryce Skody w Kvasinach, która skończyła przygotowania do startu produkcji nowego modelu w czerwcu. Zanim do tego doszło, zarówno fabryka, jak i poddostawcy mieli już gotowe nowe urządzenia potrzebne do takich procesów jak: tłocznie dużych elementów karoserii, boków, masek, klap bagażnika czy błotników.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?