W klasie małych sedanów - Skoda Fabia 1.4 75 KMPo hatchbacku i kombi Skoda Fabia sedan jest trzecią wersją nadwozia tego auta. W najtańszej wersji cena waha się w granicach 38,5 tys. złotych.
Historia

Należąca od początku lat 90 do niemieckiego koncernu Volkswagen AG, czeska Skoda systematycznie modernizuje gamę samochodów, poprawiając jednocześnie jakość wykonania. Fabia bazuje technicznie na opracowanej dla nowego (premierowy pokaz planowany na połowę 2002 r.) Volkswagena Polo płycie podłogowej. Konstruktorzy z Mlada Boleslaw zajęli się stworzeniem wnętrza i nadwozia nowego modelu.
Nadwozie
Fabia zastąpiła wycofywaną z produkcji Felicię - zakończenie montażu przewidziane jest na koniec wakacji. Aktualnie do sprzedaży trafia ostatnia już limitowana wersja o nazwie Tango 2. Być może właśnie ten prosty w formie wygląd spodobał się klientom, którzy decydują się na zakup tego auta. Mimo spadku sprzedaży firma notowała na początku tego roku wzrost sprzedaży dwóch wcześniej zaprezentowanych odmian nadwozia. - W przypadku Fabii sedan liczymy na sprzedaż rzędu 400 - 500 sztuk miesięcznie - mówił podczas konferencji prasowej Paweł Szufka, kierownik działu prasowego Skoda Auto Polska.
Wnętrze
Przy zachowaniu identycznych jak w przypadku hatchbacka i kombi rozstawu osi, konstruktorom udało się stworzyć obszerne, zapewniające wygodę pięciu osobom wnętrze. Dostęp do przednich i tylnych foteli zapewniają szerokie otwory wejściowe porównywalne z bezpośrednią konkurencją - Seatem Cordoba, czy Fiatem Siena. Prosta w budowie tablica przyrządów pozwala szybko zorientować się w przekazywanych informacjach. Przedział ładunkowy mieści 430 litrów. Inną ważną zaletą Skody Fabia sedan jest bogate wyposażenie seryjne, jak również dostępne z listy wyposażenia dodatkowego. Nadal rzadko w tym segmencie spotykane są układy kontroli trakcji - EDS i ASR dostępne w wersji wyposażenia Elegance seryjnie. W ofercie są również dwie tańsze odmiany - Classic i Comfort.
Silniki
Samochód podobnie jak inne wersje wyposażono w szeroką gamę benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych, znanych z oferty Volkswagena. W czterodrzwiowej odmianie Fabii znajdziemy m.in. silniki benzynowe o pojemności i mocy odpowiednio 1.4 (75 KM), 1.4 (100), 2.0 (115). W ofercie są także dwa silniki wysokoprężne o pojemności 1.9 litra i mocy 64 KM (SDI) i 100 (TDI). Samochód prowadzi się pewnie, chociaż niewielki prześwit między drogą a tylnymi wahaczami powoduje, że na większych nierównościach możemy szorować nimi po podłożu. Najtańsza wersja będzie droższa od 5-drzwiowej odmiany o około 5 procent, ale tańsza od kombi. Cena Fabii sedan nie powinna przekroczyć 38 500 zł. Sprzedaż ruszy na początku sierpnia 2001 r.
Wyposażenie
Poduszka gazowa dla kierowcy, wspomaganie układu kierowniczego, napinacze pasów bezpieczeństwa, immobiliser, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, instalacja radiowa i asymetrycznie dzielone oparcie tylnego siedzenia.
Dane techniczne
Pojemność silnika (cm3) | 1390 |
Moc maks. (KM-obr./min) | 75/5000 |
Moment obr. (Nm-obr./min) | 126/3800 |
Pojemność bagażnika (l) | 438/789 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,8 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 167 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 6,7 |
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?