Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI. Bardzo praktyczna, szybka i oszczędna

Wacław Wykrytowicz
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - testPodczas jazdy Fabia pozytywnie zaskakuje. Silnik 1.2 a zaledwie 9,6 sekundy do setki! Prędkość maksymalna ok 180 km/h. Jeśli jednak chcesz ekonomii - proszę bardzo, bo Skodzie udało się zrobić super zrywny silnik, który umie być ekonomiczny. fot. Wacław Wykrytowicz
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - testPodczas jazdy Fabia pozytywnie zaskakuje. Silnik 1.2 a zaledwie 9,6 sekundy do setki! Prędkość maksymalna ok 180 km/h. Jeśli jednak chcesz ekonomii - proszę bardzo, bo Skodzie udało się zrobić super zrywny silnik, który umie być ekonomiczny. fot. Wacław Wykrytowicz
Nowa Skoda Fabia Combi nieźle wygląda, ma przestronne wnętrze oraz bezkonkurencyjny w segmencie B bagażnik. 110-konna wersja 1.2 TSI nie jest słabeuszem, ale mimo tego oszczędnie obchodzi się z paliwem.

Do testu otrzymaliśmy Skodę Fabię w wersji wyposażenia Drive. Silnik 1.2 TSI, 110 koni mechanicznych, 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Rok modelowy 2018 nie ma już tego silnika. Nie znajdziecie go już w konfiguratorze na stronie Skody. Wszystkie Fabie z rocznika modelowego 2018 są już trzycylindrowe. Dotyczy to także diesla o pojemności 1,4 litra. Ceny Fabii Combi Drive ze 110-konnym 1.2 TSI zaczynają się od 58 580 zł, a testowany egzemplarz kosztuje ok. 65 tysięcy. Co za to dostajemy?

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - testPodczas jazdy Fabia pozytywnie zaskakuje. Silnik 1.2 a zaledwie 9,6 sekundy do setki! Prędkość maksymalna ok 180 km/h.
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - test

Podczas jazdy Fabia pozytywnie zaskakuje. Silnik 1.2 a zaledwie 9,6 sekundy do setki! Prędkość maksymalna ok 180 km/h. Jeśli jednak chcesz ekonomii - proszę bardzo, bo Skodzie udało się zrobić super zrywny silnik, który umie być ekonomiczny.

fot. Wacław Wykrytowicz

Nawet moja teściowa z daleka, choć jest ślepa jak kura, rozpoznałaby, że to Fabia. Od 1999 r., kiedy na ulice ten model wyjechał po raz pierwszy, udało się projektantom Skody utrzymać bardzo charakterystyczną linię nadwozia. Fabia jest gotowa na każdą przygodę, a to dzięki zaskakująco dużej i wygodnej kabinie, sporej ilości nowinek technologicznych i wspaniałemu silnikowi, który jest zarówno gotowy do sprintu jak i eco-jazdy.

Ogromną zaletą Fabii kombi od zawsze był bardzo duży bagażnik. Młode rodziny upychają do niego wózek, walizki, wanienkę, psa i jadą na wakacje. Ten kufer aż zachęca swoją pojemnością, żeby coś tu wozić. Trzecia generacja Fabii ma jeszcze większy bagażnik - 530 litrów!

W samochodzie pełna nowoczesność - bezkluczykowy dostęp do wnętrza i bezkluczykowa stacyjka (start/stop). Czytelne zegary, deska rozdzielcza - naprawdę ładna! - system multimedialny superprosty w obsłudze (dostępne Apple Car Play i Android Auto), schowek pojemny, butelki mieszczą się w drzwiach. Szkoda, że w całym samochodzie jest tylko jedno miejsce na kubek.

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - testPodczas jazdy Fabia pozytywnie zaskakuje. Silnik 1.2 a zaledwie 9,6 sekundy do setki! Prędkość maksymalna ok 180 km/h.
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - test

Podczas jazdy Fabia pozytywnie zaskakuje. Silnik 1.2 a zaledwie 9,6 sekundy do setki! Prędkość maksymalna ok 180 km/h. Jeśli jednak chcesz ekonomii - proszę bardzo, bo Skodzie udało się zrobić super zrywny silnik, który umie być ekonomiczny.

fot. Wacław Wykrytowicz

W wersji Drive znajdziecie w standardzie ogromny panoramiczny dach, który sprawia, że auto w ciągu dnia jest wewnątrz bardzo jasne, doświetlone, powiedziałbym nawet radosne. Na tylnej kanapie znajdziemy mocowania Isofix dla dwóch fotelików. Po ich zamontowaniu na trzecią osobę miejsca jednak brak. 

Podczas jazdy Fabia pozytywnie zaskakuje. Silnik 1.2, a zaledwie 9,6 sekundy do setki! Prędkość maksymalna to 199 km/h. Jeśli jednak chcesz ekonomii - proszę bardzo, bo Skodzie udało się zrobić super zrywny silnik, który umie być oszczędny.

Oczywiście pomaga nam w tym komputer pokazując jaki mamy teraz wrzucić bieg, żeby jechać ekonomicznie. Jadę sobie na czwórce, a komputer mówi wrzuć szóstkę. Żeby jechać ekonomicznie trzeba się jednak trochę napracować dźwignią zmiany biegów. Ale zmiana biegów w tej skrzyni to czysta przyjemność. Precyzyjna i łatwa zachęca do każdego rodzaju jazdy. Zawieszenie? Fun, fun, fun! Fabia trzyma się na zakrętach, na wybojach wybiera całkiem całkiem. Rzeczą, która rzeczywiście może przeszkadzać jest przeciętne wyciszenie, zarówno komory silnika jak i kabiny w ogóle. Przypominam jednak, że to nie jest limuzyna, tylko auto segmentu B. 

 

Podsumowując - Fabia to jest fajne auto, dające mnóstwo satysfakcji z jazdy. Wersja Drive z czarno-białą "stylówka" pozwala przemykać bez wstydu przez miasto i to dynamicznie jeśli trzeba, a jednocześnie funkcjonalna kabina pozwala cieszyć się tanią podróżą nawet, na długich dystansach.

Zalety:
- ogromny bagażnik
- nowoczesny system multimedialny
- wspaniała skrzynia biegów

Wady:
- plastiki - wyłącznie twarde. Dobrze spasowane i nieźle wyglądające ale twarde
- tylko jedno miejsce na kubek
- brak regulacji fotela kierowcy w odcinku lędźwiowym

Dane techniczne Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 110 KM i konkurenta:

Marka/model

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 110 KM Drive


Renault Clio Grandtour Energy 1.2 TCe 120 Alize


Cena (zł)

od 58 580

od 56 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

kombi/5

kombi/5

Liczba miejsc

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4252/1732/1467

4267/1945/1445

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1411/1435

1506/1506

Rozstaw osi (mm)

2470

2589

Masa własna (kg)

1153

1199

Pojemność bagażnika (l)

530

445

Pojemność zbiornika paliwa (l)

45

45

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (ccm)

1197

 1197

Liczba cylindrów

4

4

Napędzana oś

przód

przód

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

manualna/6

manualna/6

Osiągi

Moc (KM)/obr./min

110

118/5000

Moment obrotowy (Nm)/obr./min

175/1400-4000

205/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,6

9,2
Prędkość maksymalna (km/h)

199

182

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

4,8

5,3

Emisja CO2 (g/km)

107

118

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty