Seria usportowionych modeli Skody została poszerzona o drugi w pełni elektryczny samochód – Enyaq RS iV. SUV wyposażony został w napęd na cztery koła i dwa silniki elektryczne o mocy systemowej 220 kW, podobnie jak Enyaq coupe RS iV. Sprawia to, że dwa modele z rodziny Emyaq iV w wersji RS są najmocniejszymi pojazdami w portfolio marki.
Obie wersje elektrycznego SUV-a oparte są na platformie MEB Grupy Volkswagen i zjeżdżają z linii produkcyjnej w głównej fabryce Skody w Mladej Boleslav. SUV ma 4653 mm długości, 1879 mm szerokości i 1605 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2768 mm. Bagażnik ma pojemność 585 litrów. Przestrzeń tę można powiększyć do 1710 litrów poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń.
Model ENYAQ RS iV wyróżnia karoseria z licznymi detalami charakterystycznymi dla gamy RS. Ramka grilla jest w kolorze błyszczącej czerni, podobnie jak osłony lusterek zewnętrznych i tylny dyfuzor, a także napis ŠKODA i oznaczenie modelu z tyłu auta. Przedni zderzak ma błyszczące czarne akcenty na obramowaniach kurtyn powietrznych, które w modelu RS przyjmują kształt litery E. Listwy progowe są w kolorze nadwozia, a czerwony pas tylny przebiega przez całą szerokość pojazdu – jest to cecha wyróżniająca wszystkie modele RS. Przednie błotniki oznakowane są ekskluzywnym zielonym logo RS.
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 460 Nm. Akumulator o pojemności 82 kWh zapewnia modelowi maksymalny zasięg do 516 kilometrów w cyklu WLTP. Dzięki maksymalnej mocy ładowania 135 kW wysokonapięciowy akumulator modelu ENYAQ RS iV można naładować na stacjach szybkiego ładowania od 10% do 80% w czasie około 30 minut.
Model jest standardowo wyposażony w maksymalnie dziewięć poduszek powietrznych, w tym poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, przednie boczne poduszki powietrzne i dwie poduszki chroniące głowę, które zakrywają również boczne szyby w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. System Travel Assist zapewnia aktywne wsparcie przy prowadzeniu pojazdu. Oprócz tempomatu adaptacyjnego (ACC) obejmuje on również asystenta utrzymania pasa ruchu (ADAPTIVE LANE ASSIST) z rozpoznawaniem robót drogowych, asystenta jazdy w korku i system EMERGENCY ASSIST. Dostęp online do aktualnych danych o ruchu drogowym umożliwia jeszcze dokładniejsze działanie systemów. Oprócz FRONT ASSIST z funkcją PREDICTIVE PEDESTRIAN and CYCLIST PROTECTION, które są standardem, w modelu dostępny jest SIDE ASSIST z funkcją REAR TRAFFIC ALERT, a także asystenci unikania kolizji – TURN ASSIST i EXIT WARNING. Opcjonalny PARK ASSIST oferuje również funkcję TRAINED PARKING, w której system rejestruje drogę do często odwiedzanego miejsca parkingowego, np. przez wąski, kręty podjazd. Auto może następnie samodzielnie powtórzyć tę trasę w dowolnym momencie.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?