Skoda Enyaq iV oraz Enyaq Coupe iV. Co zmienia nowe oprogramowanie?

Mariusz Michalak
Nowy pakiet oprogramowania przygotowany dla w pełni elektrycznej rodziny modeli Enyaq iV optymalizuje praktyczny zasięg pojazdów, skraca czas ich ładowania oraz zwiększa komfort użytkowania. Co to w praktyce oznacza dla użytkowników? Fot. Skoda
Nowy pakiet oprogramowania przygotowany dla w pełni elektrycznej rodziny modeli Enyaq iV optymalizuje praktyczny zasięg pojazdów, skraca czas ich ładowania oraz zwiększa komfort użytkowania. Co to w praktyce oznacza dla użytkowników? Fot. Skoda
Udostępnij:
Nowy pakiet oprogramowania przygotowany dla w pełni elektrycznej rodziny modeli Enyaq iV optymalizuje praktyczny zasięg pojazdów, skraca czas ich ładowania oraz zwiększa komfort użytkowania. Co to w praktyce oznacza dla użytkowników?

Najnowsza wersja oprogramowania „ME3” obejmuje kompleksowe aktualizacje w zakresie funkcjonalności i wyglądu systemu infotainment, cyfrowego kokpitu i wyświetlacza typu head-up. Co więcej, usługi mobilne Skoda Connect zostały jeszcze bardziej rozwinięte. Wprowadzone innowacje w zakresie systemu zarządzania akumulatorami zapewnią lepszą wydajność i krótszy czas ładowania oraz większy zasięg samochodu.

Podobnie jak w modelu ENyaq Coupe iV, nowe egzemplarze wariantu Enyaq iV również posiadają zaktualizowane i zoptymalizowane oprogramowanie pojazdu. W drugiej połowie 2022 r. z nowego oprogramowania skorzystają również pojazdy Enyaw iV, które są już w rękach swoich właścicieli. Zostaną one zaktualizowane do najnowszej wersji bezpłatnie podczas wizyty u dealera.

Skoda Enyaq iV oraz Enyaq Coupe iV. Tryb „battery care” chroni akumulator

Nowy pakiet oprogramowania przygotowany dla w pełni elektrycznej rodziny modeli Enyaq iV optymalizuje praktyczny zasięg pojazdów, skraca czas ich ładowania oraz zwiększa komfort użytkowania. Co to w praktyce oznacza dla użytkowników? <br><br>Fot. Skoda Nowe oprogramowanie pojazdu umożliwia kierowcy aktywację trybu „battery care” za pomocą przycisku na centralnym wyświetlaczu. Oznacza on, że akumulator zostanie naładowany do maksymalnie 80 procent po ponownym podłączeniu. Program zmniejsza również prędkość ładowania DC i maksymalną moc ładowania, aby uniknąć szczytów mocy. Te środki pomagają oszczędzać akumulator i wydłużają jego żywotność. Ponadto zaktualizowano menu „Ładowanie” w systemie infotainment. Grafika ładowania i zasięgu zawiera teraz również informacje o miejscu docelowym, do którego udaje się kierowca oraz wszelkich koniecznych przystankach na ładowanie w trakcie pokonywania przewidzianej trasy.

[b]Skoda Enyaq iV oraz Enyaq Coupe iV. Warianty z napędem 4x4 z nowym trybem jazdy

[/b]

Wersje modelu Enyaq iV z napędem na cztery koła mają teraz do wyboru nowy profil jazdy. Tryb „Traction” jest przeznaczony do poruszania się po nieutwardzonych drogach lub śliskich nawierzchniach i zapewnia stały napęd na cztery koła przy prędkości do 20 km/h. Między innymi dostosowuje funkcję ASR, aby system kontroli trakcji mniej interweniował podczas ruszania. W nowym rozwiązaniu ułatwiono również kontrolę ładowania – np. w systemie nawigacyjnym stację ładowania można w prosty sposób dodać do aktualnej trasy. W przypadku wszystkich planowanych postojów na ładowanie szczegółowo pokazywana jest pozostała pojemność akumulatora i czas przewidziany na uzupełnienie energii.

[b]Skoda Enyaq iV oraz Enyaq Coupe iV. Ulepszony widok w cyfrowym kokpicie[/b]

Nowy pakiet oprogramowania przygotowany dla w pełni elektrycznej rodziny modeli Enyaq iV optymalizuje praktyczny zasięg pojazdów, skraca czas ich ładowania oraz zwiększa komfort użytkowania. Co to w praktyce oznacza dla użytkowników? <br><br>Fot. Skoda Nowe oprogramowanie dostarcza ulepszony widok w cyfrowym kokpicie oraz na wyświetlaczu head-up. Także wyświetlanie odległości obiektów otaczających pojazd stało się bardziej intuicyjne, a poziom naładowania auta jest teraz prezentowany obok odpowiedniego symbolu akumulatora. Wyświetlacz head-up pokazuje również aktualny poziom naładowania akumulatora i zapewnia m.in. wizualizację 3D odległości od celu podróży. Dane dotyczące aktualnej podróży mogą być wyświetlane jako osobny profil po prawej stronie cyfrowego kokpitu.

[b]Skoda Enyaq iV oraz Enyaq Coupe iV. Zwiększony zasięg

[/b]

W nowych modelach z rodziny Enyaq iV zoptymalizowany został również system zarządzania ciepłem. Dzięki aktualizacji akumulator napędowy znacznie szybciej osiągnie odpowiedni przedział temperatury i utrzyma ją przez dłuższy czas w odpowiednim obszarze. Zapewni to wyższą żywotność, zoptymalizowaną moc wyjściową i bardziej wydajną rekuperację, a tym samym dłuższy maksymalny zasięg rzeczywisty. W modelu Enyaq Coupe iV 60 liczba ta wyniesie do 416 kilometrów w cyklu WLTP. Skoda Enyaq Coupe iV 80 może przejechać do 544 kilometrów (WLTP), natomiast Enyaq Coupe iV 80x z dwoma silnikami elektrycznymi do 520 kilometrów (WLTP).*

[b][b]Skoda Enyaq iV oraz Enyaq Coupe iV[/b]. Skrócony czas ładowania[/b]

Rodzina modeli Enyaq iV oferuje szeroką gamę opcji ładowania. Przy wykorzystaniu prądu przemiennego możemy ładować pojazd z mocą do 11 kW – dla przykładu, w domowych warunkach wallbox Skoda iV Charger może naładować akumulator o pojemności 62 kWh od 10 do 80 procent w ciągu 6 godzin i 15 minut, podczas gdy ładowanie akumulatora o pojemności 82 kWh zajmie 7,5 godziny (również w zakresie przedziału od 10 do 80 procent). Kabel ładowania iV Universal Charger to mobilne rozwiązanie z wymiennymi złączami, które oferuje maksymalną elastyczność. Z adapterem CEE można również korzystać z gniazdek 400V (tzw. „siła”), ładując auto z mocą do 11 kW, natomiast adapter Schuko umożliwia ładowanie z gniazdek domowych 230V.

Dzięki nowemu oprogramowaniu, podczas uzupełniania energii prądem stałym, pojazdy z akumulatorem o pojemności 62 kWh mają teraz dostępną moc ładowania do 120 kW. Modele z rodziny Enyaq iV z akumulatorami o pojemności 82 kWh mogą być ładowane z mocą do 135 kW. Na stacji szybkiego ładowania model Enyaq iV 60 o mocy ładowania do 120 kW oraz Enyaq iV 80x z mocą ładowania do 135 kW mogą zakończyć proces uzupełniania energii w ciągu 35 minut (ładowanie od 10 do 80 procent).

[b][b]Skoda Enyaq iV oraz Enyaq Coupe iV[/b] Nowe oprogramowanie to także większy komfort[/b]

Nowe oprogramowanie zapewnia również dodatkowe wsparcie parkowania, zwiększając jasność i kontrast wyświetlacza kamery cofania. Przycisk sterowania TRAVEL ASSIST na prawym ramieniu kierownicy reaguje teraz na wielokrotne naciśnięcia i służy do przełączania się pomiędzy dwoma poziomami systemów wspomagania, takimi jak tempomat adaptacyjny (ACC) i Travel Assist, gdy pojazd nie znajduje się na autostradzie oraz ACC i Travel Assist z asystentem zmiany pasa ruchu, gdy Enyaq iV porusza się po autostradzie.

Zasięg dla samochodów elektrycznych może się różnić w zależności od wersji, wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów, stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Zobacz także: SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI 163 KM. Prezentacja modelu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie