Skoda Enyaq iV to pierwszy elektryczny SUV w historii marki, choć nie pierwsze elektryczne auto w ofercie producenta. W historii było wiele tego typu epizodów, ale dopiero z tym modelem czeska marka wkroczyła na ten segment rynku „na poważnie” i stara się, aby coraz więcej klientów sięgało po zelektryfikowane rozwiązania bez półśrodków w postaci hybryd. To może się udać, bowiem po „zwykłym” i naprawdę udanym Enyaqu iV z tradycyjnym nadwoziem, do oferty wkroczyła odmiana Coupe, która przyniosła ze sobą również sporo nowości, w tym topowy wariant napędowy dla wariantu RS. Dla każdego coś miłego!
Skoda Enyaq Coupe RS iV. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Fot. Kamil Rogala
Nowy model czeskiej marki był pierwszym, w którym wykorzystano modułową platformę MEB. Oczywiście mowa o konwencjonalnej wersji nadwozia. Coupe to kontynuacja tej myśli technicznej, w której większość wersji napędowych będzie takich samych. To nowa architektura opracowana przez Grupę Volkswagena, która już teraz jest bazą dla wielu elektrycznych modeli koncernu m.in. ID.4, Audi Q4 e-tron etc. Jakie zalety posiada to rozwiązanie?