Tegoroczna edycja mających długą historię ekologicznych zmagań miała miejsce w zwykłym ruchu drogowym 24 września. Do startu przystąpiło 46 załóg w standardowych, niezmodyfikowanych samochodach Skody z napędem na benzynę bezołowiową lub olej napędowy. Przejechały one pętlę o długości 323,3 km ze startem i metą w miejscowości Kosmonosy k/Mladej Boleslavi i postojem w połowie trasy przy fabryce Skody we Vrchlabí.
Państwo Horníček już drugi raz z rzędu wygrali ten nietypowy rajd, w którym zwycięzcą jest załoga, wybrana na podstawie najniższych osiągnięć emisji CO2, w stosunku do całkowitego zużycia. Na wynik składa się także średnia prędkość przejazdu oraz różnica pomiędzy danymi katalogowymi a osiągniętym rezultatem zużycia paliwa. W przypadku jednakowych wyników decyduje pojemność skokowa silnika lub średnia prędkość przejazdu. Pomiary zużycia paliwa wykonywane są w samochodach uczestników profesjonalnym elektronicznym urządzeniem przed i po przejeździe.
Stawka Skoda Economy Run podzielona jest na pięć kategorii. Zwycięska załoga klasyfikacji generalnej przejechała trasę ze średnim wynikiem zużycia paliwa na poziomie 3 l/100 km, co przekłada się emisję CO2 na poziomie 69,9 g/km.
Rajdy ekologiczne to coraz popularniejsza, także w Polsce, dyscyplina rywalizacji, w której liczy się umiejętne operowanie układem przeniesienia napędu: przewidywanie sytuacji drogowych i reagowanie na nie z odpowiednim wyprzedzeniem, umiejętny sposób rozpędzania i utrzymywanie poziomu prędkości, przy którym silnik zachowuje największą wydajność.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?