Skandal Volkswagena to wierzchołek góry lodowej. Wszyscy oszukują?

(kr)
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Według ekspertów, którzy stali za ujawnieniem procederu Volkswagena, który fałszował wyniki emisji spalin w swoich silnikach, ten problem może dotyczyć również innych producentów. Skala problemu może być naprawdę o wiele większa, niż nam się wydaje.
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

Specjaliści twierdzą, że pięknie brzmiące slogany koncernów to w większości przypadków bujda. Według organizacji badających silniki, tylko jeden na dziesięć samochodów potrafi spełnić podawane w katalogach normy podczas codziennej eksploatacji.

Transport & Environment to organizacja, która sprawdziła faktyczną emisję tlenków azotu przez silniki. Wyniki są naprawdę szokujące - Citroen C4 Picasso przekracza normy 5,1-krotnie. Opel Zafira - 9,1 krotnie, BMW X3 - 9,9-krotnie, natomiast Audi A8 z dieslem aż 21,9-krotnie. Jeśli chodzi o emisję dwutlenku węgla, to prawie każdy Mercedes emituje go ponad 50% więcej, niż oficjalnie podaje. Podobne wyniki zaliczyły BMW serii 5 oraz Peugeot 308. Specjaliści z Transport & Environment alarmują, że z każdą kolejną generacją auta rozbieżność między oficjalnymi, a prawdziwymi wynikami jest coraz większa.

O tym się mówi: W Lidze Mistrzów piłkarze na dopingu? Niepokojące wyniki kontroli!

W jaki sposób fałszowane są wyniki testów emisji spalin? Eksperci twierdzą, że już naładowanie akumulatora do pełna, poprawia wynik o całe 4%. Jeśli dodatkowo ustawi się auto tak, by miało mniejszy opór toczenia, zyska się kolejne procenty. Organizacja Transport & Environment nie ma wątpliwości - skandal z udziałem Volkswagena to tylko wierzchołek góry lodowej i w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych skandali.

Do ciekawych informacji dotarł "Bild", który poinformował, że w 2007 roku niemiecka firma Bosch dostarczyła Volkswagenowi oprogramowanie, pozwalające na fałszowanie wyników testów emisji spalin. Producent miał jednak zastrzec, że instalowanie tego systemu w samochodach jest nielegalne. Umowa zakładała, że oprogramowanie będzie służyło koncernowi jedynie podczas testowania nowych rozwiązań.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty