Parlament Europejski zdecyduje czy poprzeć cel 100% redukcji emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych w 2035r. Alternatywną propozycją jest obniżenie celu do 90%, a także wprowadzenie do systemu e-paliw.
Komisja Środowiska PE (ENVI) przyjęła stanowisko popierające 100% redukcji emisji, 8 czerwca w głosowaniu plenarnym wypowie się na ten temat PE.
W praktyce oznacza to, że jeśli prawo wejdzie w życie, na rynku europejskim przestaną pojawiać się nowe benzyniaki i diesle. Niektórzy producenci nie chcą czekać na nowe regulacje i decydują, że przejdą na napędy elektryczne do 2030 r. Tak zamierza zrobić no. Volvo.
Od stycznia do marca 2022 roku rejestracje samochodów z silnikami wysokoprężnymi w całej UE kontynuowały tendencję spadkową, odnotowując ostre załamanie (-33,2%) i osiągając liczbę 378 009 sztuk. W rezultacie udział w rynku samochodów z silnikami diesla zmniejszył się o 5,3 punktu procentowego w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Wszystkie rynki UE odnotowały znaczące spadki, w tym cztery główne: Francja (-44,1%), Włochy (-39,2%), Hiszpania (-30,8%) i Niemcy (-20,2%).