Agencja Reuters podaje, że średni pozom emisji CO2 nowych samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel powinien spaść o 50% względem poziomu z 2021 roku. Wskazano, że cel ten ma zostać osiągnięty do 2030 roku. Tymczasem obecny plan dla krajów UE zakłada z kolei 37,5% redukcji w tym okresie.
Niemiecki dziennik Suddeutsche Zeitung informuje, że VDA, niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne, stanowczo sprzeciwia się zaostrzeniu celów emisji.
Transport drogowy w UE także ma być włączony do systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2 (EU ETS) – wynika z projektu dokumentu Komisji Europejskiej, do którego dotarło WysokieNapiecie.pl. To oznacza, że za benzynę i olej napędowy możemy zapłacić o ponad 60 gr/l więcej.
Samochody na benzynę i olej napędowy
W II kwartale br. w całej UE, na skutek kryzysu związanego z koronawirusem, sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi spadła o ponad połowę. W tym okresie liczba rejestracji diesli zmniejszyła się o 53,4% do 526 645 szt. Udział diesla w rynku wynosi obecnie 29,4%, co oznacza spadek z 31,3% w porównaniu z 2019r.
Podobny spadek (-55,0%) zanotowany został w odniesieniu do sprzedaży samochodów benzynowych. Sprzedaż skurczyła się z poziomu ponad 2 mln sztuk w ubiegłym roku do 929 309 w II kwartale 2020. Wszystkie kraje Unii Europejskiej zmagają się z głębokimi dwucyfrowymi spadkami sprzedaży w tym segmencie.
Warto zauważyć, że spadki rejestracji samochodów benzynowych znacznie różniły się na czterech głównych rynkach Unii Europejskiej: w Hiszpanii o -72,9%, we Francji o -48,8%.
A może paliwa alternatywne?
Łącznie w II kwartale br. wszystkie pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi (APV) stanowiły 18,7% rynku samochodowego UE. Od kwietnia do czerwca 2020 roku sprzedano 335 906 samochodów o 1,1% mniej niż w 2019 roku. Na czterech głównych rynkach UE odnotowano pozytywne wyniki sprzedaży: Francja i Niemcy odpowiednio +51,1% i +20,6%, głównie dzięki rezultatom hybryd plug-in. Natomiast zarówno w Hiszpanii (-46,2%), jak i we Włoszech (-30,2%) odnotowano w drugim kwartale ostre spadki, spowodowane negatywnymi wynikami w segmencie hybryd (HEV) i LPG.
Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?