Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Silniki Roku 2004

łm
fot. Honda
fot. Honda
Wczoraj w Stuttgarcie rozdano nagrody w konkursie na najlepszy silnik roku 2004 „International Engine of the Year Awards”.

Wczoraj w Stuttgarcie rozdano nagrody w konkursie na najlepszy silnik roku 2004 "International Engine of the Year Awards".

 

fot. Honda
fot. Honda

Firma BMW odebrała 2 nagrody: w klasie od 2 do 2,5 l za 6-cylindrowy silnik rzędowy stosowany w modelach BMW 325i, X3, 525i i Z4 oraz w klasie od 3,0 do 4,0 l za 3,2-litrowy silnik 6-cylindrowy z modelu M3.

 

W opinii międzynarodowego jury 2,5-litrowy silnik przyciąga uwagę optymalną charakterystyką momentu obrotowego. Jurorzy w werdykcie docenili "spokojny, potężny i wyzywający charakter tej jednostki napędowej, typowy dla silników wolnossących" oraz "pełne, głębokie i klasyczne brzmienie".

Sześciocylindrowy, rzędowy silnik 3,2 l o mocy 343 KM (252 kW) w sportowym M3 uznany został przez jurorów za "najlepszy w klasie do 4 l pojemności". Jury chwaliło przekroczenie 100 KM mocy uzyskiwanej z litra pojemności skokowej.

Jury nagrodziło również dwa silniki Hondy. W klasie o pojemności do 1,0 l zwyciężył silnik IMA 1,0 l pochodzący z modelu Insight
(na zdjęciu powyżej). W kategorii od 1 do 1,4 l nagrodę przyznano silnikowi IMA 1,4 l z modelu Civic. W klasie od 1,8 do 2,0 l triumfował silnik Hondy S2000 o pojemności 2,0 l.

Nagrody "International Engine of The Year Awards" nadawane są od roku 1999 przez najbardziej renomowanych i wpływowych dziennikarzy branżowych na świecie. W tym roku swój głos oddało 56 dziennikarzy z 24 krajów i pięciu kontynentów. Jurorzy wybierają swoich faworytów na podstawie własnych praktycznych doświadczeń z jazdy. Na ich decyzję mają wpływ takie czynniki jak moc, zużycie paliwa, brzmienie i charakterystyka momentu obrotowego. Podstawowymi kryteriami dopuszczenia do konkursu ponad 800 zgłoszonych w tym roku silników są ich produkcja seryjna oraz zastosowanie w samochodzie sprzedawanym w co najmniej dwóch krajach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty