Silk Way Rally 2016. Polacy na mecie

(ip)
Silk Way Rally 2016W czasie całej imprezy tylko zespoły prowadzące Toyoty były w stanie rywalizować o pierwsze miejsce w klasie T2. Walka rozegrała się przede wszystkim między Astana Motorsport a fabrycznym zespołem Toyota Autobody, który ostatecznie zajął drugą pozycję. Fot. Toyota
Silk Way Rally 2016W czasie całej imprezy tylko zespoły prowadzące Toyoty były w stanie rywalizować o pierwsze miejsce w klasie T2. Walka rozegrała się przede wszystkim między Astana Motorsport a fabrycznym zespołem Toyota Autobody, który ostatecznie zajął drugą pozycję. Fot. Toyota
Udostępnij:
24 lipca w Pekinie zakończył się rajd Silk Way Rally 2016. Zespoły startujące terenowymi Toyotami zajęły 3 pierwsze miejsca w klasie T2 aut produkcyjnych. Zwyciężyła załoga Astana Motorsport za kierownicą Land Cruisera Prado. Fabryczny zespół Toyota Autobody prowadzący Toyotę LC VDJ 200 zajął drugie miejsce w klasie.

Silk Way Rally to jeden z najbardziej wymagających rajdów długodystansowych na świecie. Uważany jest za coraz silniejszą konkurencję dla Rajdu Dakar. W 15-dniowych zmaganiach wzdłuż Jedwabnego Szlaku triumfowały seryjne samochody Toyoty. W tym roku zawodnicy pokonali najdłuższą trasę w historii imprezy. Na dystansie 10 734 km na terytorium 3 krajów (Rosja, Kazachstan i Chiny) przygotowano 4 105 km odcinków specjalnych i 15 etapów. Zawodnicy wystartowali 8 lipca w Moskwie.

W czasie całej imprezy tylko zespoły prowadzące Toyoty były w stanie rywalizować o pierwsze miejsce w klasie T2. Walka rozegrała się przede wszystkim między Astana Motorsport a fabrycznym zespołem Toyota Autobody, który ostatecznie zajął drugą pozycję. Trzecim godnym uwagi konkurentem, który wykazał się ogromną wytrwałością, był zespół Off Road Kazakhstan, prowadzący Land Cruisera 200. Rajd ukończyła z dobrym wynikiem także polska załoga, NAC Rally Team, która zajęła 8. miejsce w klasie. Paweł Molgo i Ernest Górecki wystartowali Land Cruiserem 200.

Samochody terenowe Toyoty od lat są najchętniej wybieraną opcją przez zawodników startujących w klasie T2 Rajdu Jedwabnego Szlaku. W tym roku wybrało je 10 spośród 14 załóg (71,5%). Jednocześnie Toyoty stanowiły 27% wszystkich samochodów biorących udział w rajdzie. W klasie T1 na uwagę zasługuje zespół Raid Lynx z Francji, który zajął 8. miejsce w klasyfikacji generalnej prototypowym Hiluxem.

Denis Berezowski, kierowca Astana Motorsport, powiedział: „Testowaliśmy Toyoty w zawodach wiele razy. Wygrałem ponad 50 rajdów za kierownicą Land Cruisera 200 i Land Cruisera Prado w ciągu 17 lat. To jedne z najlepszych samochodów do startów w klasie aut produkcyjnych. Uzyskują świetne wyniki w Pucharze Świata, Rajdzie Dakar i Silk Way Rally. To są prawdziwe maratony, wymagające mocy, stabilności i niezawodności”.

Toyoty Land Cruiser 200, Land Cruiser Prado i Hilux były oficjalnymi samochodami tegorocznej edycji imprezy. Auta służyły jako pojazdy techniczne i transportowe dla organizatorów i dziennikarzy. Ich zadaniem było m.in. dowożenie przedstawicieli prasy do dowolnego miejsca na trasie rajdu, bez względu na warunki pogodowe i rodzaj podłoża.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie