Silk Way Rally 2011: Hołowczyc umacnia się na prowadzeniu

(ip)
Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin byli bezkonkurencyjni na piątym etapie Silk Way Rally. Jest to drugie etapowe zwycięstwo Orlen Team w tym rajdzie.
Fot. Orlen Team
Fot. Orlen Team

Piąty, najdłuższy w rajdzie odcinek specjalny został skrócony o 68 kilometrów, rajdowcy mieli do pokonania 721 km, z czego aż 621km było z pomiarem czasu. Start do odcinka specjalnego został przesunięty na pierwszy punkt CP1. Trasę otwierał Stephane Peterhansel, ale Hołowczyc miał najlepszy czas już na CP2 wyprzedzając Peterhansela o 14 sekund i Żełudowa o 42 sekundy. W dalszej części OSu Mini All4 Peterhansela stanęło dwukrotnie na trasie. Na prowadzenie po 318. kilometrze wysunął się Żełudow, który następnie popełnił błąd nawigacyjny i stracił aż 12 minut. W konsekwencji linię mety pierwszy przekroczył bezbłędnie jadący Krzysztof Hołowczyc z przewagą 2’49 nad swoim kolegą z zespołu X-raid Stephanem Peterhanselem. Polak jednocześnie umocnił się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej całego rajdu.

**CZYTAJ TAKŻE

Silk Way Rally 2011: Hołowczyc z problemami, ale prowadziSilk Way Rally 2011: Hołowczyc zwycięzcą trzeciego etapu

**

- Ruszaliśmy do odcinka specjalnego mając świadomość, że będzie to najdłuższy OS podczas rajdu. Chcieliśmy kontrolować tempo Stephane, który startował 3 minuty przed nami. Wiedzieliśmy, że będzie cisnął. W zasadzie tylko błąd mógłby odebrać nam prowadzenie w rajdzie więc postanowiliśmy nie ryzykować i skupialiśmy się na czystej jeździe. Testowaliśmy nowe ustawienie zawieszenia, niestety nie do końca trafnie skonfigurowane. Nasze BMW chodziło bokami, mieliśmy problemy z trakcją i złapaliśmy kapcia. Kiedy zmieniając koło przeszedł nas bardzo szybko jadący Żełudow obudziła się w nas prawdziwie sportowa żyłka. Doszliśmy do wniosku, że trzeba cisnąć - taka jest już sportowa natura. Prześcignęliśmy go i na dalszej bardzo trudnej nawigacyjnie partii zobaczyliśmy Mini Peterhansela. Okazało się, że on również miał problemy, musiał stanąć i dolać wody do chłodzenia intercoolera. Później już trzymaliśmy się razem jadąc podobnym tempem do końca OSu. Wiedzieliśmy, że jeśli przyjedziemy równo na metę wówczas wygramy. W pewnym momencie zawiał sprzyjający wiatr boczny, który rozgonił kurz i zupełnie go doszliśmy triumfując na odcinku. Jeszcze dwa etapy i musimy je przejechać bezbłędnie - powiedział Krzysztof Hołowczyc, zawodnik Orlen Team.

Klasyfikacja V etapu: Astrachań - Stawropol 721 (OS 621 km):

1. Krzysztof Hołowczyc/Jean-Marc Fortin (PL/B) BMW X3 CC 6:44.15
2. Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F) Mini All4 Racing +2.49
3. Aleksandr Mironienko/Siergiej Lebiediew (RUS) BMW X3 CC +20.15
4. Stephane Henrard/Francois Beguin (B) Volkswagen Touareg +30.50
5. Aleksandr Żełudow/Andriej Rudnickij (RUS) Nissan Frontier +36.38

Klasyfikacja generalna Silk Way Rally po pięciu etapach:

1. Hołowczyc 27:20.01,
2. Peterhansel +2:05.02,
3. Żełudow +2:42.22,
4. Niesterczuk +3:56.01,
5. Mironienko +4:02.46.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie