Siedmiobiegowy automat

(w)
Mercedes-Benz zaprezentował pierwszą w świecie, automatyczną 7-przekładniową skrzynię biegów.

Nowa przekładnia już od jesieni tego roku będzie stosowana w samochodach
osobowych Mercedesa, wyposażonych w ośmiocylindrowe silniki. Ma służyć
kierowcom modeli E 500, S 430, S 500, CL 500 i SL 500, w których zastąpi
stosowane dotychczas 5-przekładniowe automaty.
7-biegowa przekładnia automatyczna charakteryzuje się lepszymi walorami
eksploatacyjnymi niż dotychczasowe przekładnie. Między innymi redukuje
zużycie paliwa. W cyklu mieszanym apetyt na benzynę zmniejsza się przeciętnie
o 0,6 litra na 100 km. Oszczędność taka może się wydać niewielka w zestawieniu
z zasobnością portfela posiadaczy najdroższych mercedesów (tylko w takich
będą nowe skrzynie) i ceną tych pojazdów, ale w tym przypadku nie tylko
pieniądze się liczą. Mniejsze zużycie paliwa to także niższa emisja szkodliwych
produktów spalania.
Nowy automat poprawia dynamikę - przyśpieszenie od 0 do 100 km/godz.
trwa o 0,3 sek. krócej. Auto jest szybsze podczas przyspieszania z prędkości
60 do 120 km/godz. - to ważne podczas wyprzedzania w normalnych warunkach
drogowych.
7-biegowy automat to piąta generacja automatycznych skrzyń biegów produkowanych
przez Mercedes-Benz. Poczynając od 1959 roku, fabryka w Stuttgarcie wyprodukowała
już ponad milion automatycznych przekładni. Automat jest standardem w modelach
klasy S. Spośród modeli klasy E automatyczne skrzynie biegów posiada około
88 procent, 65 procent to poziom wyposażenia w nie limuzyn klasy C.
Przeczytaj też: Siedmiostopniowe
mercedesy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty