Sezon ogórkowy

(mp)
Fot. Robert Kwiatek:
Fot. Robert Kwiatek:
Udostępnij:

Chwilowa była radość generalnych importerów i dilerów samochodowych związana z czerwcowym wzrostem zainteresowania autami osobowymi. W lipcu popyt na nie spadł o 15 proc. w stosunku do czerwca. Skumulowana sprzedaż po siedmiu miesiącach roku wyniosła 149 178 egzemplarzy, czyli o 30,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 r.

 

Na lipcowy, słaby wynik wynoszący 19 722 sprzedanych pojazdów wpływ miał sezon urlopowy, w którym to tradycyjnie rzadziej kupuje się samochody. Ponadto wielu klientów uważa, że mimo promocji auta są nadal za drogie.

 

Fot. Robert Kwiatek:
Fot. Robert Kwiatek:

Jak wynika z raportu firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny pozycję lidera utrzymała Skoda, której auta osobowe kupiło od stycznia do końca lipca 17 099 klientów. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota z wynikiem 16 961 sprzedanych egzemplarzy. Trzecia pozycja przypadła Fiatowi, który zbył 15 121 aut. Dalej w rankingu znajdują się Opel, Ford, Renault, Peugeot, Citroen Volkswagen i Honda. Marka ta wraz z Citroenem jako jedyne w pierwszej dziesiątce zanotowały od początku roku większe zainteresowanie swoimi autami w porównaniu z tym samym okresem 2004 r.

 

Niezmiennie wysokie wskaźniki wzrostu sprzedaży notują samochody koreańskie: Kia - 130,6 proc. i Hyundai - 31,3 proc. Rekord należy jednak do Chevroleta, który sprzedał od stycznia do końca lipca 4 041  samochodów - o 264 proc. więcej niż w tym samym okresie 2004 r. To rezultat wprowadzenia modeli tej marki w trakcie pierwszej połowy ubiegłego roku. "Na plusie" są także Nissan, Seat i Suzuki.

 

Największe straty zanotował w tym mroku Fiat, którego sprzedaż spadła o niemal 60 proc. Znacznie gorzej wypadły też Renault (- 46,1 proc.) oraz Ford (- 40 proc.)  

 

Sprzedaż w Polsce nowych samochodów osobowych z podziałem na marki:

 

Model

Sprzedaż

Zmiana (%)

styczeń - lipiec 2005

styczeń - lipiec 2004

1. Skoda

17 099

27 326

- 37,43

2. Toyota

16 961

24 494

- 30,75

3. Fiat

15 121

37 467

-59,64

4. Opel

13 379

21 252

- 37,05

5. Ford

12 040

20 077

- 40,03

6. Renault

11 206

20 793

- 46,11

7. Peugeot

9 789

14 594

- 32,92

8. Citroen

8 627

7 710

+ 11,89

9. Volkswagen

6 914

9 464

- 26,94

10. Honda

6 319

6 265

+ 0,86

11. Nissan

4 535

4 275

+ 6,08

12. Seat

4 391

3 513

+ 24,99

13. Chevrolet

4 041

1 110

+ 264,05

14. Kia

2 638

1 144

130,59

15. Hyundai

2 084

1 587

31,32

16. Dacia

1 745

0

-

17. Mitsubishi

1 485

1 720

- 13,66

18. Mercedes-Benz

1 427

1 906

- 25,13

19. Suzuki

1 403

1 324

+ 5,97

20. Audi

1 401

1 567

- 10,59

Źródło: Samar

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie