Sezon ogórkowy

(mp)
Fot. Robert Kwiatek:
Fot. Robert Kwiatek:

Chwilowa była radość generalnych importerów i dilerów samochodowych związana z czerwcowym wzrostem zainteresowania autami osobowymi. W lipcu popyt na nie spadł o 15 proc. w stosunku do czerwca. Skumulowana sprzedaż po siedmiu miesiącach roku wyniosła 149 178 egzemplarzy, czyli o 30,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 r.

 

Na lipcowy, słaby wynik wynoszący 19 722 sprzedanych pojazdów wpływ miał sezon urlopowy, w którym to tradycyjnie rzadziej kupuje się samochody. Ponadto wielu klientów uważa, że mimo promocji auta są nadal za drogie.

 

Fot. Robert Kwiatek:
Fot. Robert Kwiatek:

Jak wynika z raportu firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny pozycję lidera utrzymała Skoda, której auta osobowe kupiło od stycznia do końca lipca 17 099 klientów. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota z wynikiem 16 961 sprzedanych egzemplarzy. Trzecia pozycja przypadła Fiatowi, który zbył 15 121 aut. Dalej w rankingu znajdują się Opel, Ford, Renault, Peugeot, Citroen Volkswagen i Honda. Marka ta wraz z Citroenem jako jedyne w pierwszej dziesiątce zanotowały od początku roku większe zainteresowanie swoimi autami w porównaniu z tym samym okresem 2004 r.

 

Niezmiennie wysokie wskaźniki wzrostu sprzedaży notują samochody koreańskie: Kia - 130,6 proc. i Hyundai - 31,3 proc. Rekord należy jednak do Chevroleta, który sprzedał od stycznia do końca lipca 4 041  samochodów - o 264 proc. więcej niż w tym samym okresie 2004 r. To rezultat wprowadzenia modeli tej marki w trakcie pierwszej połowy ubiegłego roku. "Na plusie" są także Nissan, Seat i Suzuki.

 

Największe straty zanotował w tym mroku Fiat, którego sprzedaż spadła o niemal 60 proc. Znacznie gorzej wypadły też Renault (- 46,1 proc.) oraz Ford (- 40 proc.)  

 

Sprzedaż w Polsce nowych samochodów osobowych z podziałem na marki:

 

Model

Sprzedaż

Zmiana (%)

styczeń - lipiec 2005

styczeń - lipiec 2004

1. Skoda

17 099

27 326

- 37,43

2. Toyota

16 961

24 494

- 30,75

3. Fiat

15 121

37 467

-59,64

4. Opel

13 379

21 252

- 37,05

5. Ford

12 040

20 077

- 40,03

6. Renault

11 206

20 793

- 46,11

7. Peugeot

9 789

14 594

- 32,92

8. Citroen

8 627

7 710

+ 11,89

9. Volkswagen

6 914

9 464

- 26,94

10. Honda

6 319

6 265

+ 0,86

11. Nissan

4 535

4 275

+ 6,08

12. Seat

4 391

3 513

+ 24,99

13. Chevrolet

4 041

1 110

+ 264,05

14. Kia

2 638

1 144

130,59

15. Hyundai

2 084

1 587

31,32

16. Dacia

1 745

0

-

17. Mitsubishi

1 485

1 720

- 13,66

18. Mercedes-Benz

1 427

1 906

- 25,13

19. Suzuki

1 403

1 324

+ 5,97

20. Audi

1 401

1 567

- 10,59

Źródło: Samar

od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty