Turbo pojawiło się najpierw w pojazdach użytkowych z silnikami Diesla (1938 r.). W seryjnych samochodach osobowych montowano je dopiero pod koniec 1962 r. w Chevrolecie Corvair Monza i Oldmobilu Jetfire.
Turbosprężarka to urządzenie pompujące do kolektora dolotowego silnika powietrze, po to, by w cylindrach można było spalić więcej paliwa. W efekcie otrzymujemy większy moment obrotowy i większą moc, niż gdyby silnik był bez turbosprężarki.
Ale owa „pompa powietrza” nie jest połączona mechanicznie z wałem korbowym silnika. Wirnik turbosprężarki napędzany jest gazami wylotowymi tegoż silnika. Na osi pierwszego wirnika znajduje się drugi, który zasysa powietrze atmosferyczne i kieruje je do kolektora dolotowego.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?