Clark Ishihara, założyciel kalifornijskiej firmy tuningowej VIP Auto Salon, przygotował dwa sportowe modele serii F – sedan GS F i coupe RC F, w dyskretny sposób podkreślając ich sportowy charakter.
Lexus GS F zyskał większy rozstaw kół, zwiększający przyczepność i stabilność, a także poprawiający osiągi system wlotów zimnego powietrza, usprawniony układ wydechowy z tytanowymi końcówkami rur oraz specjalne pneumatyczne zawieszenie. Aerodynamikę zoptymalizowano przez zainstalowanie elementów wykonanych z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym – spojlera przedniego, nakładek progów i tylnego dyfuzora; z tego samego materiału wykonano też kierownicę. Całość uzupełniają 20-calowe frezowane felgi Vossen ze stopów lekkich oraz wzmocnione hamulce.
RC F zmodyfikowany przez Ishiharę został również poszerzony, zyskując bardziej agresywną prezencję i lepsze własności jezdne. Podobnie jak w przypadku GS F, coupe wyposażono w system wlotów zimnego powietrza, nowy wydech i ulepszone zawieszenie. Karoserię wzbogaciły węglowe dodatki w postaci przedniego i tylnego spojlera, nakładek progów i dyfuzora. W kabinie zamontowano zawodnicze fotele i pasy bezpieczeństwa.
Zainteresowanie budził także wyścigowy Lexus RC F GT3. Doświadczenia, zebrane podczas jego udziału w wyścigach w sezonie 2016, wykorzystywane są do optymalizacji rozwiązań stosowanych w programie wyścigowym Lexusa. W sezonie 2017 w zawodach IMSA WeatherTech SportsCar Championship startować będą dwa ulepszone dzięki temu Lexusy RC F GT3 w barwach 3GT Racing Paula Gentilozziego.
Prawdziwą szarą eminencją targów było nowe flagowe coupe Lexus LC 500, błyszczące emanującym dyskretną elegancją lakierem w kolorze o sugestywnej nazwie Caviar.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?