Sébastien Ogier w Polo R WRC wygrał Rajd Meksyku

(ip)
Rajd Meksyku Fot: Volkswagen
Rajd Meksyku Fot: Volkswagen
16 wygranych odcinków specjalnych, trzy i pół minuty przewagi: trzeci rajd w sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zakończył się zwycięstwem Sébastiena Ogiera (F) jadącego Volkswagenem Polo R WRC. Wraz z pilotem Julienem Ingrassia (F) Ogier od początku zdominował rajd i odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie, po Rajdzie Szwecji.

Z wyjątkiem siedmiu z dwudziestu trzech OS-ów, wszystkie pozostałe duet Volkswagena rozstrzygnął na swoją korzyść i

Rajd Meksyku Fot: Volkswagen
Rajd Meksyku Fot: Volkswagen

udowodnił doskonałą formę. Dzięki Ogierowi Polo R WRC z ósmym numerem startowym na każdym odcinku specjalnym znajdowało się wśród najlepszych czterech samochodów. Kropką nad „i” był najlepszy czas Ogiera w tak zwanym Power Stage, a tym samym trzy dodatkowe punkty w klasyfikacji Rajdowych MŚ.

Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila (FIN/FIN) w drugim Polo R WRC również pokazali, co potrafią. Po tym, jak drugiego dnia rajdu po kilku metrach i wielkim pechu musieli przerwać jazdę, w sobotę i niedzielę w spektakularny sposób powrócili do rywalizacji. Trzeciego i czwartego dnia Finowie aż sześć razy zmieścili się w trójce załóg z najlepszymi czasami. Prawdziwy majstersztyk w wykonaniu Latvali mogliśmy podziwiać na Power Stage: z trzecim czasem zdobył dodatkowy punkt w klasyfikacji rajdowej, mimo że musiał wyjechać na szutrową trasę jako pierwszy i ją „przetrzeć”.

Rajd Meksyku Fot: Volkswagen
Rajd Meksyku Fot: Volkswagen

Z temperaturami w okolicach 30 stopni Rajd Meksyku nie tylko pod względem sportowym należy do najgorętszych rajdów w sezonie MŚ. Charakterystyka odcinków z długimi zjazdami z dużych wysokości i upał nie tylko doprowadzają do wrzenia płyn hamulcowy, lecz także wymagają maksymalnego wysiłku od kierowcy.

Rallye Mexico odbył się w środkowym Meksyku a jego trasa przebiegała w pobliżu miast León, Guanajuato i Silao. Na odcinkach specjalnych dominował drobny szuter i pył. 23 oesy miały łączną długość 394,88 kilometrów i leżały na wysokości między 2671 a 1795 m n.p.m.

Najbliższa, czwarta runda Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2013 odbędzie się w dniach 11-14 kwietnia w Portugalii. Oprócz Polo R WRC Jari-Matti Latvali i Sebastiéna Ogiera weźmie w nim udział trzeci Volkswagen, za którego kierownicą zasiądzie Andreas Mikkelsen.

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7 „Zaraz na początku rajdu sprawy nie wyglądały dla nas najlepiej, ponieważ na pierwszych metrach w piątek uszkodziliśmy zawieszenie na kamieniu. Potem wypróbowaliśmy kilka rzeczy w samochodzie i pracowałem nad moim stylem jazdy. Pod koniec rajdu czułem się w Polo tak dobrze, jak nigdy przedtem. Teraz lepiej rozumiem ten samochód i dlatego jestem bardzo zmotywowany przed Portugalią. Zdobycie jeszcze jednego punktu w Power Stage to dla mnie naturalnie udane zakończenie.”

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8 „Co za fantastyczne uczucie. Polo R WRC w każdej minucie Rajdu Meksyku

Rajd Meksyku Fot: Volkswagen
Rajd Meksyku Fot: Volkswagen

zachowywało się idealnie. Bardzo dziękuję za to zespołowi. Zwycięstwo podczas pierwszego startu na szutrze jest czymś wyjątkowym, pozostanie na zawsze w moim sercu i dzisiaj na pewno porządnie je uczcimy. Dzisiaj rano na pierwszym odcinku jechałem bardzo ostrożnie i omijałem każdy kamień. Jednak od połowy znów przyspieszyłem. Naturalnie mamy teraz dużą przewagę w MŚ. Ale przed nami jeszcze dziesięć rajdów.”

Rajd Meksyku – Wyniki Powerstage
1.    Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen     13.013.00,5 Min.
2.    Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Ford    + 5,9 Sek.
3.    Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen    + 8,2 Sek.

Rajd Meksyku – Wyniki końcowe  
1.    Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen    4h 30m 27.0s
2.    Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën    + 3m 28.9s
3.    Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford    + 4m 3.8s
4.    Dani Sordo/Carlos del Barrio (E/E), Citroën    + 6m 06.7s
5.    Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I), Ford    + 8m 34.6s
6.    Chris Atkinson/Stéphane Prévot (AUS/B), Citroën    + 11m 28.0s
7.    Ken Block/Alex Gelsomino (USA/I), Ford    + 11m 48.3s
8.    Benito Guerra/Borja Rozada (MEX/E), Citroën    + 12m 49.8s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna
1    Sébastien Ogier    74
2    Sébastien Loeb    43
3    Mikko Hirvonen    30
4    Dani Sordo    27
5    Mads Østberg    26
6    Thierry Neuville    25
7    Jari-Matti Latvala    15
8    Martin Prokop    14
9    Bryan Bouffier    10
9    Nasser Al-Attiyah    10

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty