Toledo V5 to samochód o sportowych walorach i wysokim komforcie jazdy. Bogate wyposażenie seryjne i znakomity dynamiczny silnik powinny przekonać do niego nawet najbardziej wymagających kierowców. Trzeba tylko mieć 90 490 zł.
Seat Toledo jest bardzo bliskim krewniakiem VW Golfa/Bory oraz Skody Octavii - prawie 70 proc. elementów ma wspólnych z tymi modelami. Wszystkie one zostały zbudowane na tej samej płycie podłogowej. Toledo mierzący 444 cm długości jest o 29 cm dłuższy niż Golf i o 7 cm krótszy niż Octavia. Pozostałe wymiary - szerokość 174 cm, wysokość 143 cm i rozstaw osi 251 cm odpowiadają niemal dokładnie rozmiarom spod znaku VW i Skody.
Nadwozie
Bryła nadwozia powinna się podobać. Przód jest agresywny, z moco zaznaczonym przetłoczeniem na pokrywie silnika i zaznaczeniem dużego logo. Tył jest nieco spokojniejszy w formie. Nadwozie jest dopracowane aerodynamicznie, współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0.31.
Wnętrze
Jest eleganckie i funkcjonalne. Widać tu wiele zapożyczeń z Audi A4. Tablicę przyżądów wykonano z twardego plastiku, ale mającego oryginalną fakturę i wysoką jakość.
Odpowiednie wyprofilowanie tablicy rozdzielczej uniemożliwia zsuwanie się przedmiotów, np. mapy. Z przodu Toledo oferuje podróżnym dużo miejsca, z tyłu ilość przestszeni jest jedynie wystarczająca. Przyczyną jest dosyć znaczne przesunięcie w głąb auta tylnej kanapy, po to by stworzyć pojemny bagażnik. Jego objętość wynosi 500 l i daje się powiększyć poprzez położenie dzielonej asymetrycznie tylnej kanapy. Mały jest natomiast otwór bagażnika co może utrudnić załadunek przedmiotów o dużych gabarytach.
Silnik
Do jazdy testowej otrzymaliśmy Toledo z jednostką 2,3 o mocy 170 KM. Jest to silnik montowany wcześniej w VW Golfach/Borach, Passatach oraz w Audi. Oprócz wysokiej dynamiki zapewnia dużą elastyczność przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Do 3000obr./min silnik jest cichy, powyżej tych obrotów jest głośniejszy, ale ma wtedy sportowy "pomruk".
Wrażenia z jazdy
Jeżeli ktoś ceni sobie precyzję prowadzenia i pewne zachowanie na drodze temu zapewne przypadnie do gustu Toledo V5. Zawieszenie może być wręcz wzorem dla innych pojazdów w tej klasie. Auto bardzo chętnie spełnia polecenia kierowcy, każdy ruch natychmiast owocuje zminą kierunku jazdy, a przy tym przechyły nadwozia są minimalne. Do tego pojazd jest wystarczająco komfortowy jak na limuzynę przystało, a dynamika silnika V5 daje przyjemność prowadzenia.
Wyposażenie/koszty
Seat Toledo 2,3 V5 Top Sport kosztuje 89 900 zł. Do tej ceny należy doliczyć opłatę za dostawę oraz obsługę przedsprzedażną w łącznej kwocie 500 zł. W sumie mamy więc cenę 90 490 zł. W wyposażeniu znajdziemy poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, poduszki boczne, ABS, TCS, ESP, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane szyby, radioodtwarzacz, immobiliser, alu felgi. Gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna - 6 lat, na przeglądy należy jeździć co 15 tys. km.
Dane techniczne
Silnik | 2,3 V5 |
Moc maks. (KM-obr./min) | 170/6200 |
Maks. moment obr. (Nm-obr./min) | 220/3300 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,6 |
Prędkość maks. (km/h) | 225 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 8,7 |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?