Jak podaje Seat, na zagranicznych rynkach wzrost sprzedazy jego pojazdów wyniósł 10,6 proc. Hiszpańska marka obecna w 72 krajach zwiększyła eksport o 4197 egzemplarzy do łącznej liczby 39488 pojazdów. Sprzedaż z uwzględnieniem rynku hiszpańskiego wyniosła 51048 pojazdów, co oznacza wzrost o 1,3 proc.
Dla osiągnięcia tego poziomu zasadnicze znaczenie miało zwiększenie sprzedaży we Włoszech (34,8 proc.), Niemczech (25,5 proc.) i Francji (15,6 proc.). Znaczące wzrosty sprzedaży odnotowano także w innych krajach, w tym w Holandii (28,8 proc.) i Austrii (14,5 proc.), jak również w krajach Ameryki Łacińskiej (41,5 proc.) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (44,4 proc.).
Mimo spadku sprzedaży w Hiszpanii, w styczniu i lutym SEAT wciąż był najchętniej kupowaną marką i utrzymał tę pozycję odzyskaną w 2010 roku po 31 letniej przerwie. Przez dwa minione miesiące SEAT sprzedał w Hiszpanii 11560 samochodów, czyli 22,6 proc. swojej globalnej produkcji.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?