Oczywiście trudno uznać model z silnikiem o pojemności 1.2 litra i mocy 65 KM, za pojazd o sportowych aspiracjach.**Nadwozie
Choć Ibiza w obecnej postaci jest zupełnie innym autem niż model o tej samej nazwie sprzed kilku lat patrząc z boku widać wyraźne podobieństwo. Niektórzy zauważają także podobieństwo do Alfy Romeo 147 - twórcą obydwu samochodów był ten sam - podkupiony przez Seata - stylista Walter da Silva. Z przodu i z tyłu wątpliwości już nie ma - stylizacja tych części nadwozia wyraźnie zmieniła się w porównaniu z poprzednią generacją Ibizy. W wersji Stella przednie reflektory mają wspólny odbłyśnik dla świateł mijania i drogowych. Począwszy od odmiany Signo odbłyśniki są dwa. Dzięki temu światła są skuteczniejsze. W odróżnieniu od bliźniaczej Skody Fabii, Ibiza występuje w wersji trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia.
Silnik
Jako jeden z pierwszych, zalety trzycylindrowej benzynowej jednostki napędowej odkrył Opel, który silniki tego typu stosuje już od kilku lat w modelu Corsa. Seat, a właściwie koncern Volkswagena, poszedł nieco dalej, oferując w swoich miejskich autach dwie odmiany takiego silnika. Mniej wymagający mogą zdecydować się na wersję z dwoma zaworami na cylinder, o mocy 55 KM. W testowym aucie znalazła się wersja z czterema zaworami na cylinder (12 zaworów) o mocy 64 KM. To podstawowy silnik w tym modelu - słabsza wersja dostępna jest w VW Polo. Do jazdy po mieście dysponujący mocą 64 KM motor wystarcza w zupełności - na trasie brakuje czasami mocy i drażnić może wysoki ton pracy silnika - kojarzy się z tramwajem.
Wnętrze
Na pierwszy rzut oka robi bardzo dobre wrażenie. Niestety, dość szybko okazuje się, że dobrej jakości jest tylko górna, ciemniejsza część deski rozdzielczej. Szare plastiki są twarde i dość łatwo je zarysować, co nie wygląda zbyt estetycznie. Plus za stylizację deski rozdzielczej - prezentuje się znacznie lepiej, niż w monotonnym modelu Skoda Fabia. Trójramienna kierownica dobrze leży w dłoni, jest regulowana w dwóch płaszczyznach, co ułatwia zajęcie wygodniej pozycji kierowcy. Radio umieszczono dość wysoko, wyżej znalazły się tylko okrągłe dysze nawiewów. Włącznik świateł typowy dla grupy VW - pokrętło po lewej stronie kierownicy.
Wyposażenie
Seat, niezależnie od modelu i wersji wyposażenia, nie ma się czego wstydzić. Nawet w najtańszych odmianach Stella auta z Martorell są wyposażone w dwie poduszki gazowe, wspomaganie układu kierowniczego, ABS i centralne ryglowanie zamków. W testowym modelu - Signo - znalazły się także halogeny, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, a także dostępny za dopłatą radioodtwarzacz. Na liście opcji są także boczne poduszki gazowe, klimatyzacja (także automatyczna), felgi z lekkich stopów, alarm a nawet tempomat. Ibiza z silnikiem 1.2 jest oferowana tylko w dwóch odmianach wyposażenia - Stella i Signo. Chętni na wersję Sport muszą zdecydować się na auto z silnikiem 1.4 16V o mocy 100 KM lub Diesla TDI.
Dane techniczne**
Model | Seat Ibiza 1.2 |
Pojemność skokowa (cm sześć.) | 1198 |
Moc maks. (KM) | 64 |
Długość (mm) | 3955 |
Szerokość (mm) | 1700 |
Wysokość (mm) | 1440 |
Rozstaw osi (mm) | 2460 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 165 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 14,9 |
Średnie zużycie paliwa | 5,9 |
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?