|
|
|
|
Porównanie Seata Cordoby 1.6 z konkurentami
Model | Seat Cordoba | Hyundai Accent | Fiat Siena |
Silnik | R4 | R4 | R4 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1598 | 1341 | 1242 |
Moc maks. (KM) | 75 | 85 | 75 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 135 | 115 | 106 |
Skrzynia biegów | manualna, pięciobiegowa | ||
Hamulce przednie/tylne | tarczowe/bębnowe | ||
Średnica zawracania (m) | 10,5 | 10,8 | 11 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 455 | 328 | 500 |
Długość (mm) | 4163 | 4235 | 4100 |
Szerokość (mm) | 1640 | 1670 | 1625 |
Wysokość (mm) | 1424 | 1395 | 1520 |
Rozstaw osi (mm) | 2443 | 2440 | 2425 |
Masa własna (kg) | 1051 | 935 | 990 |
Ładowność (kg) | 460 | 535 | 485 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 169 | 166 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 13,2 | 14,7 | 12,9 |
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto | 10 | 8,3 | 9,3 |
Poza miastem | 5,6 | 5,3 | 5,5 |
Średnie | 7,2 | b.d. | b.d. |
b.d. - brak danych
Porównanie wyposażenia
Model | Cordoba Stella | Hyundai Accent | Fiat Siena HL |
Cena* (zł) | 42 490 | 37 300 | 35 300 |
ABS | O | O | O |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | O/O | S/O |
Poduszki boczne | O | N | N |
Wspomaganie kierownicy | S | S | S |
Elektryczne szyby | O | O | S |
Centralne ryglowanie zamków | O | O | S |
Radio | O | O | O |
Klimatyzacja | O | N | O |
Aluminiowe felgi | O | O | O |
* - model podstawowy, S - standard, O - opcja, N - niedostępne
Do standardu należą dwie poduszki gazowe: dla kierowcy i pasażera, instalacja radiowa, regulacja wysokości fotela kierowcy, immobiliser, wskaźnik temperatury zewnętrznej, obrotomierz i lakierowane zderzaki. W testowym modelu o nazwie Signo, znalazły się ponadto m.in. wspomaganie układu kierowniczego, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie podnoszone szyby w drzwiach, halogeny, elektrycznie regulowane lusterka. Na liście opcji znajdziemy lakier metalizowany, radioodtwarzacz, otwierany dach, boczne poduszki gazowe, ABS, klimatyzację a nawet skórzaną tapicerkę.
Ciekawie rozwiązano uchwyt do otwierania bagażnika. Próżno szukać go na dole klapy, nie ma także (przynajmniej w modelu wyposażonym w centralne ryglowanie zamków) dźwigni otwierania bagażnika od wewnątrz. By dostać się do przestrzeni bagażowej trzeba nacisnąć górną część znaczka firmowego na tylnej klapie i unieść go do góry. Niestety, rozwiązanie to ma także wady - podczas brzydkiej pogody znaczek jest często brudny i nie można otworzyć klapy nie pobrudziwszy palców.
Pod maskąDo wyboru są trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Najtańsza Cordoba ma pod maską czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy 60 KM, nieco lepsze osiągi ma odmiana z 1,6-litrową jednostką o mocy 75 KM (taki właśnie silnik był w testowym egzemplarzu), zaś rolę flagowego modelu pełni wersja z silnikiem o tej samej pojemności lecz mocy zwiększonej do 100 KM. Zwolennicy diesli mogą wybierać między SDi o mocy 68 KM i TDi o mocy 90 lub 110 KM.
Jazda
Pierwsze wrażenie, które odczuwamy po ruszeniu to dużo lepsze niż w poprzednim modelu wyciszenie wnętrza. Od razu widać, że na matach tłumiących producent nie oszczędzał. Jeśli nie przekraczamy zbyt często 4-5 tysięcy obrotów, wewnątrz jest naprawdę cicho. Silnik daje o sobie znać dopiero powyżej tej granicy. Dynamiczna jazda jest uciążliwa nie tylko dla uszu, jest nieprzyjemna także dla kieszeni. Na szczęście trzeba naprawdę ciężkiej nogi, by zmusić Cordobę do spalenia większej niż 9 l na 100 km ilości paliwa. W normalnej eksploatacji, auto zużywa średnio między 7,5 a 8 l benzyny na 100 km.
ModernizacjaW najnowszym modelu przyciski sterujące szybami przeniesiono ze środkowej konsoli na drzwi.
Zmodernizowaną Cordobę najłatwiej rozpoznać po przedniej części nadwozia. Na zdjęciu od lewej nowy i "stary" model.
To ostatnie zmiany przed wprowadzeniem na rynek zupełnie nowego auta. Kolejna generacja Cordoby (a także Ibizy) powinna pojawić się w salonach najprawdopodobniej w przyszłym roku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?