Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Seat Cordoba 1,4

Tekst i zdjęcia: Piotr Myszor
Seat cordoba to niewielki, dynamiczny i przyjemny w prowadzeniu samochód dla młodej rodziny. Niestety także dość bogatej.
Seat Cordoba 1,4

Seat cordoba to sedan zbudowany na bazie ibizy. Ma więc, zwłaszcza z tyłu, dość ciasne wnętrze. Rodzinie z dwójką małych dzieci może jednak sprawić wiele radości. Tacie, zwykle kierowcy, będzie się podobał układ jezdny i silnik 1,4 l. Zawieszenie cordoby dobrze sobie radzi i z nierównymi nawierzchniami i mocnymi zakrętami. Jest sprężyste - amortyzuje nierówności, a przy tym pewnie trzyma samochód na zakrętach. Choć cordoba jest zbudowana na płycie podłogowej nowej ibizy, jeździło mi się nią bardziej komfortowo. Ibizę zapamiętałem raczej jako samochód sztywny, dobry w zakrętach, ale twardy na nierównościach. Porównując z ibizą, muszę także powiedzieć, że dużo bardziej podoba mi się sylwetka cordoby. Co jest o tyle niecodzienne, że zwykle hatchbacki są ładniejsze niż zbudowane na ich bazie sedany.
Siedemdziesięciopięciokonny silnik 1,4 pozwala jeździć szybko i dynamicznie. Według danych fabrycznych na osiągnięcie 100 km/h napędzana nim cordoba potrzebuje 13,6 sekundy. Miałem jednak wrażenie, że samochód jest jednak zrywniejszy, zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i niższych obrotach silnika.


Seat Cordoba 1,4

Deska rozdzielcza jest dość ciekawie
zaprojektowana, ale jednak nieco
zbyt jednostajnie.

W standardowym wyposażeniu samochodu jest wspomaganie kierownicy, dwie poduszki powietrzne i ABS. Podczas upałów brakowało mi klimatyzacji, mimo że system wentylacyjny dość skutecznie, a przy odpowiednim ustawieniu nawiewów, także niezbyt głośno radził sobie z wymianą powietrza.
Zwarta sylwetka auta zapowiada takie samo wnętrze. W przypadku jadących z przodu można sobie odsunąć fotele na tyle, żeby nie odczuwać ciasnoty. Mało miejsca pozostaje wówczas pasażerom z tyłu. Dla małych dzieci miejsca jest w sam raz. A że bagażnik ma pojemność 485 litrów, to na auto dla młodej rodziny cordoba będzie się nadawała. Minusem zwartej sylwetki jest jednak kształt bagażnika. Jest wysoki i głęboki, ale dostępny przez stosunkowo niewielką klapę.
Największym minusem auta jest dość wysoka cena. Niebezpiecznie zbliżająca się do większych aut konkurencji.
Konkurenci

modelseat cordobafiat albearenault thalia
silnik1,4 16V1,2 16V1,4
moc (KM)758075
maks. moment obr (Nm)126114114
prędkość maks. (km/h)176162170
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s)13,613,512,5
średnie spalanie (l/100 km)6,47,07,1
poj. bagażnika (l)485460510
cena (zł)44 49039 90035 450

- w wyposażeniu fiata albea i renault thalia nie ma ABS, albea nie ma także wspomagania kierownicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty