
Seat cordoba to sedan zbudowany na bazie ibizy. Ma więc, zwłaszcza z tyłu, dość ciasne wnętrze. Rodzinie z dwójką małych dzieci może jednak sprawić wiele radości. Tacie, zwykle kierowcy, będzie się podobał układ jezdny i silnik 1,4 l. Zawieszenie cordoby dobrze sobie radzi i z nierównymi nawierzchniami i mocnymi zakrętami. Jest sprężyste - amortyzuje nierówności, a przy tym pewnie trzyma samochód na zakrętach. Choć cordoba jest zbudowana na płycie podłogowej nowej ibizy, jeździło mi się nią bardziej komfortowo. Ibizę zapamiętałem raczej jako samochód sztywny, dobry w zakrętach, ale twardy na nierównościach. Porównując z ibizą, muszę także powiedzieć, że dużo bardziej podoba mi się sylwetka cordoby. Co jest o tyle niecodzienne, że zwykle hatchbacki są ładniejsze niż zbudowane na ich bazie sedany.
Siedemdziesięciopięciokonny silnik 1,4 pozwala jeździć szybko i dynamicznie. Według danych fabrycznych na osiągnięcie 100 km/h napędzana nim cordoba potrzebuje 13,6 sekundy. Miałem jednak wrażenie, że samochód jest jednak zrywniejszy, zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i niższych obrotach silnika.
![]() |
Deska rozdzielcza jest dość ciekawie zaprojektowana, ale jednak nieco zbyt jednostajnie. |
W standardowym wyposażeniu samochodu jest wspomaganie kierownicy, dwie poduszki powietrzne i ABS. Podczas upałów brakowało mi klimatyzacji, mimo że system wentylacyjny dość skutecznie, a przy odpowiednim ustawieniu nawiewów, także niezbyt głośno radził sobie z wymianą powietrza.
Zwarta sylwetka auta zapowiada takie samo wnętrze. W przypadku jadących z przodu można sobie odsunąć fotele na tyle, żeby nie odczuwać ciasnoty. Mało miejsca pozostaje wówczas pasażerom z tyłu. Dla małych dzieci miejsca jest w sam raz. A że bagażnik ma pojemność 485 litrów, to na auto dla młodej rodziny cordoba będzie się nadawała. Minusem zwartej sylwetki jest jednak kształt bagażnika. Jest wysoki i głęboki, ale dostępny przez stosunkowo niewielką klapę.
Największym minusem auta jest dość wysoka cena. Niebezpiecznie zbliżająca się do większych aut konkurencji.
Konkurenci
model | seat cordoba | fiat albea | renault thalia |
silnik | 1,4 16V | 1,2 16V | 1,4 |
moc (KM) | 75 | 80 | 75 |
maks. moment obr (Nm) | 126 | 114 | 114 |
prędkość maks. (km/h) | 176 | 162 | 170 |
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 13,6 | 13,5 | 12,5 |
średnie spalanie (l/100 km) | 6,4 | 7,0 | 7,1 |
poj. bagażnika (l) | 485 | 460 | 510 |
cena (zł) | 44 490 | 39 900 | 35 450 |
- w wyposażeniu fiata albea i renault thalia nie ma ABS, albea nie ma także wspomagania kierownicy.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?