SUV-a wyposażono w m.in. system awaryjnego hamowania Front Assist z możliwością rozpoznawania pieszych, testowany od niedawna przez Euro NCAP. Jury wzięło pod uwagę również system monitorowania pasa ruchu, także dostępny w modelu Ateca.
Samochód został wyposażony w standardowej wersji w siedem poduszek powietrznych. Systemy bezpieczeństwa wspierają także pasy z napinaczami i ogranicznikiem obciążenia, zamontowane zarówno na fotelach z przodu, jak i tylnej kanapie samochodu. Napinacze, utrzymujące pasy bezpieczeństwa wzdłuż torsu i miednicy pasażera, w momencie wypadku gwarantują ograniczenie ruchu zarówno w przypadku osoby dorosłej, jak i dziecka.
Co jeszcze znalazło się na wyposażeniu pierwszego SUV-a w historii marki? Zaczepy Isofix i Top Tether przy tylnych siedzeniach, asystenta świateł mijania i długich, system monitorowania martwego pola oraz aktywny tempomat, a także system kamer 360 z widokiem z góry, wykrywacz zmęczenia kierowcy, ogranicznik prędkości i system wizualnego przypominania o zapięciu pasów przez pasażerów na tylnej kanapie.
Seat Ateca - wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP
Kategoria | Ocena |
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów | 93% |
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci | 84% |
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem | 71% |
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa | 60% |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?