Seat Arosa

Leszek Mielczarek
Udostępnij:
Mieszczuch z charakterem...

Seat zmodernizował najmniejszy samochód w swojej ofercie - Arosę
.
Face lifting hiszpańskiego "malucha" nadał mu bardziej drapieżny niż dotychczas wygląd.
Z przodu uwagę zwracają podwójne reflektory ukryte pod kloszem z gładkiego szkła oraz osłona chłodnicy z dużym logo. Z tyłu zaś wprowadzono zmodyfikowany układ świateł, a także zamontowano charakterystyczny przycisk pokrywy bagażnika z dużym znakiem firmowym. W najmocniejszej wersji auta nie sposób przeoczyć centralnie umieszczonej, chromowanej końcówki układu wydechowego.
Zupełnie zmieniono wnętrze małego Seata. Deska rozdzielcza jest obecnie znacznie ciekawsza oraz wykonana z lepszych materiałów. Na życzenie klienta samochód może zostać wyposażony m.in. w skórzaną tapicerkę, sprzęt audio czy klimatyzację. Z kolei łatwy dostęp do tylnej kanapy zapewniają przednie fotele z systemem "access plus".
Modernizując Arosę hiszpański producent postanowił udowodnić, iż jazda małym samochodem nie musi oznaczać rezygnacji z bezpieczeństwa, jakie oferują pasażerom większe auta. Każda wersja miejskiego Seata jest wyposażona w poduszkę powietrzną kierowcy, a za odpowiednią dopłatą pojazd można dodatkowo "uzbroić" w poduszkę pasażera, dwa boczne airbagi oraz system ABS najnowszej generacji.
Wśród szerokiej palety silników oferowanych na europejskich rynkach każdy znajdzie coś dla siebie. Jednostka o pojemności 1.0 litra i mocy 50 KM idealnie nadaje się do jazdy miejskiej. Jeżeli jednak ktoś chce mieć nieco mocniejsze auto, może zdecydować się na motor 1.4 (60 KM). Dla osób o sportowym zacięciu przewidziano wersję z silnikiem 1.4 16V, który rozwija moc 100 KM. Wystarcza to, aby rozpędzić samochód do 188 km/h, a setkę na liczniku ujrzeć w 10 sekund po starcie.
Nie zapomniano również o ludziach ceniących przede wszystkim niskie zużycie paliwa. Dla nich umieszczono w ofercie jednostki: 1.7 SDi (50 KM) oraz 1.4 TDi (75 KM). Pierwszy z tych silników zadowala się średnio niewiele ponad czterema litrami oleju napędowego na sto kilometrów.
Niestety, u nas Arosa występuje tylko z silnikiem 1.4 (60 KM).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie