Volvo V40 II (2012 - teraz) - opinia użytkownika Macko
2022-08-10, Macko
Marka: | Volvo |
---|---|
Model: | V40 |
Generacja: | II (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2012 |
Przebieg: | 78 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.6 T3 |
Podsumowanie:
Super samochód na trasę (bardzo dobra dynamika i twarde zawieszenie pozwalają nawet trochę poszaleć) i do miasta ale przy twardym zawieszeniu komfort na dziurach spada. Wysoki standard wykonania, szwedzki design i ergonomiczność oraz komfort foteli przednich. Z uwagi na mały bagażnik samochód raczej miejski albo uniwersalny dla pary ew. rodziny 2+1 jak nie trzeba wozić wózka. Po 10 latach super trzyma jakość i wartość rynkowa. Zostanie z nami jeszcze na długo - polecam.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
T3 150KM daje bardzo przyjemną dynamikę jazdy i przyzwoite spalanie. Manualna skrzynia biegów jest super precyzyjna, biegi chodzą bardzo lekko. Dużo lepsza dynamika w manualu w porównaniu do automatu. Na samym początku trafiła się awaria czujnika w silniku z czym ASO nie mogło sobie poradzić przez 3 tyg ale to choroba wieku dziecięcego bo auto jest z samego początku produkcji modelu. Potem już absolutnie bezawaryjne i bezproblemowe - olej, filtry i jeździć :)
-
Zawieszenie:
Na kołach 17 cali zawieszenie jest bardzo twarde - do dynamicznej jazdy rewelacja, samochód świetnie wchodzi w zakręty. Niestety po dziurawych drogach komfort jazdy jest słaby. Coś za coś
-
Wnętrze:
Wersja Summum ma wszystko co trzeba, tylko jak na dzisiejsze standardy wyświetlacz trochę mały. Jakość wykonania super, nic nie trzeszczy, nic się nie wytarło. Obsługa bardzo ergonomiczna dzięki fizycznym przyciskom, których brakuje w nowym Volvo. Mieszane uczucia co do jakości skór - na fotelu kierowcy na boczku skóra lekko przetarta za to cała reszta super zniosła dzieci i foteliki - prawie bez śladu użytkowania. Na plus jeszcze wskaźniki ciekłokrystaliczne i oświetlenie ambientowe.
-
Komfort jazdy:
Jw - do dynamicznej jazdy rewelacja, na dziurawe drogi zawieszenie za twarde. Rewelacyjne fotele z przodu jak na Volvo przystało
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9l/100km |
Zalety i Wady

- Dynamika jazdy
- Przyzwoite spalanie jak na osiągi
- Rewelacyjna przyczepność w zakrętach
- Jakość wykonania
- Design
- Bezawaryjność

- Twarde zawieszenie na dziurawe drogi
- Mały bagażnik