Volvo S80 I (1998 - 2006) - opinia użytkownika Karol
2020-04-04, Karol
Marka: | Volvo |
---|---|
Model: | S80 |
Generacja: | I (1998 - 2006) |
Rok produkcji: | 2004 |
Przebieg: | 210 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 2.8 T6 |
Podsumowanie:
Silnik ma moc od samego dołu, nie czuć turbo dziury dzięki biturbo, prawie 300 KM i 400 Nm robi swoje, daje frajdę z jazdy. Spalanie jak na te osiągi i masę auta na autostradzie przepisowo 9,5l/100km, jazda mieszana 60 miasto 40 % trasa 11,5l/100km. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, niewyczuwalnie. Świetne zawieszenie Four-C - regulowane, adaptacyjne. Zawieszenie cały czas analizuję stan drogi, szybkość, zakręty itp. Razem z systemem DSTC trudno samochód wyprowadzić z równowagi. Jak S80 to tylko T6 i Four-C Wnętrze bardzo luksusowe, ogromna przestrzeń z przodu i z tyłu, wygoda, więcej miejsca niż w Audi A6. Fotele rewelacyjne, plastiki miękkie. Skóra delikatna, trzeba o nią dbać.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik ma moc od samego dołu, nie czuć turbo dziury dzięki biturbo, prawie 300 KM i 400 Nm robi swoje, daje frajdę z jazdy. Spalanie jak na te osiągi i masę auta na autostradzie przepisowo 9,5l/100km, jazda mieszana 60 miasto 40 % trasa 11,5l/100km. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, niewyczuwalnie, nie wiadomo który ma zapięty oczywiście przy mniejszej prędkości, od 70-tki wiadomo najwyższy bieg
-
Zawieszenie:
Mam Four-C - zawieszenie regulowane, adaptacyjne. jest rewelacyjne. W trybie Comfort samochód płynie ale przy prędkościach autostradowych usztywnia sie, na zakrętach nie pozwala na przechyły. Zawieszenie cały czas analizuję stan drogi, szybkość, zakręty itp. W trybie Sport z silnikiem T6 limuzyna staję się sportową bryką.
-
Wnętrze:
Bardzo luksusowe, ogromna przestrzeń z przodu i z tyłu, wygoda, więcej miejsca niż w Audi A6. Fotele rewelacyjne, plastiki miękkie. Skóra delikatna, trzeba o nią dbać ale mięciutka jak w kurtce skórzanej.
-
Komfort jazdy:
Z Four-C lepszy niż w Citroenie C5 czy C6 z pneumatyką. Dzięki aktywnemu zawieszeniu, systemowi DSTC prowadzi się bardzo stabilnie i bezpiecznie. ten samochód ciężko wyprowadzić równowagi - bezpieczeństwo
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12.8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 11.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9l/100km |
Zalety i Wady
- mocny silnik 6 garowy z niskocisnieniowymi dwiema turnbinami - brak turbodziury, super zawieszenie, ekstra fotele
- Ze względu na rozmiar trochę uciążliwy w parkowaniu w mieście