Volvo C70 II (2006 - teraz) - opinia użytkownika Paweł
2022-12-30, Paweł
Marka: | Volvo |
---|---|
Model: | C70 |
Generacja: | II (2006 - teraz) |
Rok produkcji: | 2011 |
Przebieg: | 60 tys. km |
Nadwozie: | Kabriolet |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
Konstrukcja hardtop czyni to cabrio samochodem całorocznym, ale pełnię możliwości manifestuje on od połowy kwietnia do 26 października (ostatni dzień w roku 2021 kiedy powietrze miało 20 stopni), wrażenia z jazdy z niebem nad głową - bezcenne. No i na koniec "wisienka na torcie" - audiosystem z głośnikami produkcji Dynaudio, nic dodać. Mój ulubiony samochód :)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik 2,0, pięciocylindrowy Diesel w konfiguracji D3, czyli nominalnie 150 KM, po przeprogramowaniu osiąga 183 KM (bez wycięcia dpf-a), ma umiarkowany apetyt na naftę. oleju pomiędzy przeglądami się nie domaga (od kwietnia 2016). Manualna skrzynka pozwala cieszyć się wciśnięciem w fotel od 2500 rpm na drugim biegu, a w pełni na "trójce".
-
Zawieszenie:
Auto jest ciężkie a manewrowość nie należy do jego atutów, autostrady i szosy to jego naturalne środowisko. Natomiast nisko ulokowany środek masy sprawia że na ostrych wirażach można zostawić za sobą prawie każdą bryczkę, a na pewno pojazdy pań domu, czyli suv-y, nawet z 3-4 litrowymi wiatraczkami pod maską.
-
Wnętrze:
Dobrze wytłumione i jak na cabrio pojemne (to było jednym z kryteriów wyboru). Niewygodnie zamocowane pasy bezpieczeństwa (kompromis konstrukcyjny)
-
Komfort jazdy:
Fotele bardzo wygodne, umożliwiają pokonywanie sporych odcinków tras, długie drzwi mogą sprawiać problemy na ciasnych parkingach,
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.5l/100km |
Zalety i Wady
- piękno, nietuzinkowość, niezawodność, oszczędny i niezawodny silnik, audiosystem
- zwrotność, hamulce, długie drzwi, koszt części i serwisu