Volkswagen Golf V (2003 - 2009) - opinia użytkownika DX XXX
2013-06-05, DX XXX
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Golf |
Generacja: | V (2003 - 2009) |
Rok produkcji: | 2005 |
Przebieg: | 180 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.4 TSI GT |
Podsumowanie:
W ocenie brałem pod uwagę pojazd który aktualnie jest w moim posiadaniu (wersja GTI DSG 2.0 TFSI, 200KM - brak w specyfikacji na stronie tego modelu). Autem jeżdżę 4 lata. Przejechałem 80 tyś. km - pojazd importowany z Niemiec od pierwszego właściciela. Auto daje dużo satysfakcji i przyjemności z jazdy, jest bardzo szybkie i ma rewelacyjnie zestrojony układ kierowniczy z zawieszeniem, które powoduje uśmiech na twarzy podczas jazdy i podróży. Bagażnik mimo iż nie ma w litrach największej pojemności w klasie kompaktów jest bardzo ustawny i pomieści dużo bagaży. Z uwagi na indywidualną wersję wyposażenia TOP SPORT w tym skóry itp. auto jest wykończone na bardzo wysokim poziomie nie wspominając o liście wyposażenia, która jest imponująca. Koszty utrzymania nie są na najniższym poziomie. Uwzględniając spalanie turbo benzyny oraz to, że takim GTI nie jeździ się zbyt wolno. Tak samo nie rozpieszcza składka ubezpieczeniowa (pełen pakiet w dobrej firmie np. PZU za auto z 2005 roku, aktualnie jest 2013 to kwota bliska 3.000 zł) Serwis - nie jest tani choć z drugiej strony auta nie trapią poważne awarie. Mi zepsuł się czujnik hamulca ręcznego, przepaliła żarówka czy poddała się guma od przegłubu...czyli niuanse. Serwis koła dwumasowego, skrzyni dsg, zawieszenia jak w każdym nowoczesnym aucie kosztuje. DSG aktualnie 180 tyś. km przebiegu - spisuje się rewelacyjnie. Dodatkowo zabawa w trybie sport to spora przyjemność gdzie przy zmianie biegów czy redukcji słychać odczuwalnie strzały (tzw. pierdnięcia) czy między gaz. Silnik 2.0 tfsi u mnie w serii 200km, 280nm - jedna z najlepszych konstrukcji VW w ostatnich latach. Bardzo wytrzymała na modyfikacje. Jak na taką moc i wagę dobrze wyposażonego GTI nie robi sobie nic z napędzania samochodu nawet pod obciążeniem 4 osób i bagaży. Gang silnika na wysokich obrotach jest rewelacyjny. Silnik lubi być kręcony nie mniej jest bardzo elastyczny i ma wysoka kulturę pracy. Na postoju wewnątrz kabiny praktycznie go nie słychać.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
-
Zawieszenie:
-
Wnętrze:
-
Komfort jazdy:
Nie wszystkim będzie odpowiadać sztywność zawieszenia.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.8l/100km |
Zalety i Wady
- układ kierowniczy
- silnk, dsg i osiągi, prestiż (wersja GTI)
- zawieszenie wytrzymałość na zużycie
- jakośc montażu i materiałów