Volkswagen Golf V (2003 - 2009) - opinia użytkownika Zetor Maximus
2013-04-10, Zetor Maximus
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Golf |
Generacja: | V (2003 - 2009) |
Rok produkcji: | 2009 |
Przebieg: | 187 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.9 TDI |
Podsumowanie:
Przesiadłszy się z Mk4 Varianta (1,9 / 90) na Mk5 Varint (1,9 / 105) jedyne realnie odczuwalne plusy jakie widzę, to sztywniejsze zawieszenie, bardziej precyzyjny układ kierowniczy i świetne reflektory ksenonowe. Reszta mnie nie powaliła i przyznam, że drugi raz nie dokonałbym takiej zmiany i mimo przejechania MK4 ponad 300tys. pewnie jeszcze bym nim drugie tyle przejechał, a wyszło by to znacznie taniej.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Zbyt słaba moc w stosunku do masy. Skrzynia biegów pracuje idealnie, niemniej przełożenia nie są dostosowane do jazdy po naszych miastach (przy 50 km/h nie ma możliwości dobrania idealnego biegu)
-
Zawieszenie:
Sztywność zawieszenia na trasie idealna. Problemem są zakręty, gdzie przesunięty mocno w tył pojazdu środek ciężkości daje o sobie znać, co przy połączeniu z niewielką mocą sprawia wrażenie "uciekającego" tyłu samochodu. Problemem (i to bardzo istotnym) są podjazdy w górę po śliskiej nawierzchni (śnieg, szron). Bez łańcuchów radzę nie próbować! :-(
-
Wnętrze:
Niby wszystko na miejscu, do tego idealnie spasowane, ale... w Mk4 wiele elementów było w lepiej dobranych miejscach (schowki, podstawki na napoje itd.).
-
Komfort jazdy:
Samochód idealny na trasy, cichy, wygodny... Niestety nie zachwyca.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.3l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.2l/100km |
Zalety i Wady
- Przy oszczędnej jeździe na trasie potrafi spalić poniżej 3,8 l/100km
- Cichy i wygodny
- Solidnie wykonane wnętrze
- Pojemny
- Rewelacyjne reflektory ksenonowe
- Bardzo delikatna blacha samochodu (wystarczy się oprzeć i już jest wgniecenie)
- Ślizganie się na śliskich podjazdach (mimo nowych opon klasy premium)
- Przesunięty mocno do tyłu pojazdu środek ciężkości