Toyota RAV 4 IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika Heniek
2020-11-26, Heniek
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | RAV 4 |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2017 |
Przebieg: | 61 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.5 |
Podsumowanie:
Może trochę drogi przy zakupie, ale koszty zwracają się szybko w czasie eksploatacji. Napęd hybrydowy synergiczny w połaczeniu z instalacją LPG sprawiaja, że można przejchać 100 km za około 18 zł (przy cenie do 2 zł za 1litr LPG). Przy wadze prawie 2 ton, osiąganej mocy 197KM i dynamice 8,1 s do 100km/h trudno znaleźć konkurenta. Do tego komfortowa jazda praktycznie we wszystkich warunkach i przy super działającej bezstopniowej skrzyni biegów e-CVT z możliwością zmiany trybów jazdy i symulacji przełożeń manualnych daje dużo frajdy z użytkowania. Może wnętrzy nie jest klasy premium, ale całość daje poczucie wygody i pewności bezproblemowej jazdy. Do tego wszystkiego dobry serwis i zupełnie bezawaryjna jazda na przestrzeni tych 61 000 km sprawiaja, że jeszcze z żadnego samochodu nie byłem tak zadowolony. Trudno będzie wybrać coś na przyszłość tym bardziej, że nowości raczej nie przebijają ekonomiką podróżowania i niezawodnością.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Spory silnik wspomagany elektrycznym spokojnie daje radę praktycznie w każdych warunkach. W mojej hybrydzie zamontowałem dodatkowo instalację LPG firmy BRC, co wpłynęło na ograniczenie kosztów eksploatacyjnych praktycznie o połowę.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie dla mnie komfortowe, fajnie wybiera nierówności.
-
Wnętrze:
Tradycyjne, mało gadzetów, stonowane, ale wydaje się, że wszystko co potrzebne jest pod ręką. Trochę wkurza brak podświetlenia regulacji lusterek wstecznych szczególnie w nocy na parkingu, kiedy chce się złożyć lusterka. Najpierw trzeba zapalić oświetlenie wnętrza przy zapalonym silniku lub otworzyć drzwi, żeby znaleźć przycisk i złożyć lusterka, a następniue wyłączyć zapłon. Brak podświetlenia schowka po stronie pasażera i brak wentylacji z panelu środkowego na tylną kanape, co sprawia, że w upały na tylną kanapę słabo oddziałuje klimatyzacja i jest za gorąco. Zbyt duża różnica temteratur przód/tył.
-
Komfort jazdy:
Pomimo niewielkich mankamentów z nawiewem na tylną kanapę, pojazdem super się podróżuje nawet w dalekie trasy i po autostradach. Świetnie radzi sobie w górzystym terenie i daje dużo frajdy przy uruchomionych przełożeniach sportowych automatycznej skrzyni e - CVT. Dobre systemy bezpieczeństwa no i oczywiście aktywny tempomat w połączeniu z prowadzeniem po pasie ruchu to sprawia, że nawet dalekie trasy po autotradach nie męczą.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 10l/100km |
Zalety i Wady
- Przestronny i wygodny pojazd rodzinnyny.
- Bardzo ekonomiczny i dynamiczny napęd.
- Dobrze wyposażyny w systemy wspomagania jazdy
- Ładna linia nadwozia i konfort podróżowania.
- Brak podświetlania sterowania lusterkami.
- Brak nawiewu w środkowym panelu na tylną kanapę.